Gepost door: pharailde | januari 15, 2015

Boem Paukeslag

Wij wisten het uiteraard al eventjes, maar vandaag werd het nieuws wereldkundig gemaakt en zorgde het toch wel heel eventjes voor een schokeffect: Gentblogt stopt ermee. Op 15 februari, dag op dag tien jaar na de oprichting, doen we het licht uit.

U leest er hier meer over.

Het is een beslissing die we met heel veel spijt in het hart hebben genomen, maar je voelde bij iedereen dat de energie er niet meer was, om de meest uiteenlopende redenen. En de wildste plannen noch de tofste ideeën komen tot uitvoering als je de brander niet meer in gang krijgt. Dus besloten we om de eer aan onszelf te houden, in plaats van ons geesteskind te laten uitdoven.

Ik heb er sinds de Gentse Feesten 2007 met heel veel plezier veel tijd ingestopt – in sommige perioden zelfs heel veel tijd. Daarnet was ik, op zoek naar iets, aan het grasduinen in de lijst artikels die ik ooit geschreven heb, en ik ontdekte dat het er een heel pak meer waren dan ik dacht. Van sommige was ik zelfs compleet vergeten dat ik ze geschreven had!
Hoe ik bij Gentblogt ingerold ben, kan u alhier lezen, en voor de lijst met pennenvruchten kan u op deze pagina terecht.

Ik heb geen spijt, en toch heel veel spijt dat een punt achter dit avontuur gezet wordt. Want ik heb enorm genoten van deze periode, en dan vooral van al die fijne mensen die ik leerde kennen en de vriendschappen die ontstaan zijn (wie zei daar alweer dat tinternet voor sociale verarming en vereenzaming zorgt?). Heel erg bedankt Lien, Michel, Charles, San, Ilse, Gudrun, Patricia, Peter, Arnold, Bruno, Tom, Teun, Els, Max, Greet, Ivan, Hans, Jeronimo, Katrien, Thierry, Frank, Steven, Wouter – en alle anderen wier naam ik hier vergeten ben – voor de vele mooie jaren. Gelukkig zijn er nog veel andere kanalen om elkaar niet uit het oog te verliezen.


Reacties

  1. […] kwaliteit omdat het niet langer haalbaar blijkt om die kwaliteit te blijven leveren. En zoals o.a. Veerle ook al schreef, er blijven andere kanalen om elkaar en wat er gebeurt in Gent niet uit het oog te […]


Plaats een reactie

Categorieën