Gepost door: pharailde | april 28, 2015

Eén rechts, één …

Jawel, ik ben dus gezwicht. Heeft het te maken met de sinds een paar jaar almaar uitdijende interesse voor handwerk, ik weet het niet, maar feit is dat ik aan een breiwerk begonnen ben. Een kleine 20 jaar nadat ik nog eens de combinatie van breinaalden en wol in mijn handen gehad heb. Toen heb ik een truitje afgewerkt waaraan ik begonnen ben toen dochter M. nog een baby was. Het is toen om een of andere reden niet afgeraakt (tijdgebrek misschien?), ook al had ik nog slechts twee halve mouwtjes te gaan. Acht jaar heeft het dan ergens in een kast gelegen, en toen wou ik toch per se dat dochter E. (de jongste) het tenminste nog kon dragen. Dat is zowaar gelukt. Ze heeft het zelfs een keer of twee, drie aangehad! Tot het om een of andere reden te warm gewassen geweest is. Doodjammer, want ik vond het een leuk truitje, met een poes op. Bij gelegenheid post ik hier wel eens een foto (maar ben nu te lui om in het fotoalbum te gaan zoeken, en dan de scanner uit te halen en te verbinden, en te scannen, enz.).

Terug naar het heden nu. Het is trouwens de schuld van tante Hilde, dat ik gezwicht ben. Hierdoor. Ik zag dat passeren en toonde dat in een opwelling aan dochter E. die onmiddellijk enthousiast was. De beschrijving zag er op het eerste gezicht ook redelijk eenvoudig uit. De kans is wel klein dat de trui een oversized model zal zijn.
Wij dus naar de winkel om wol (naalden had ik nog) en ook al was ik er niet helemaal gerust in dat het zou lukken – het was tenslotte toch twintig jaar geleden – verleer je sommige dingen duidelijk niet helemaal: steken opzetten en het breien gingen vanzelf (tja, een gewone jerseysteek is nu ook niet de moeilijkste). En bij zaken waarover ik twijfelde, is er tegenwoordig google en youtube.

Inmiddels is, na het rugpand, het voorpand bijna klaar (ook hiervan volgen foto’s later), maar stuit ik nu toch op enkele onduidelijkheden. Ik zal dus mijn breiende kennissenkring eens moeten lastigvallen. Zet je dus maar al schrap🙂


Responses

  1. Breiende kennissen, dat zal wel geen probleem zijn zeker😉 (ikke niet)

  2. laat maar komen, zou ik zeggen!

  3. Ik ben er – na welzeker 35 jaar – ook terug aan begonnen. Ik denk dat het wat te maken heeft met het feit dat wolwinkels terug in het straatbeeld verschijnen en er weinig dingen zijn die er zo verleidelijk kunnen uitzien als zo’n hele wand vol gekleurd garen.


Geef een reactie

Categorieën

