Gepost door: pharailde | november 16, 2014

Snijwerk

Even de – medische – annalen aanvullen.

Aangezien de hernia maar niet wil genezen, ondanks infiltraties en cortisonekuur, is deze week dan toch de beslissing gevallen dat er geopereerd wordt. De ene dokter was duidelijk niet happig om een operatie te adviseren (groot risico, niet zeker dat de problemen daarna opgelost zouden zijn, of ik mijn klachten erg genoeg vond om dat risico te nemen, …) maar de rugchirurg vond het duidelijk wel verantwoord, en had zeer goede vooruitzichten dat het nadien wel opgelost zal zijn, maar zei wel dat er mij eerst nog een maandenlange revalidatie te wachten staat. Blijkbaar had hij ook vastgesteld dat er aan een andere wervel ook een probleem is, dat binnen afzienbare tijd voor moeilijkheden zal zorgen, dus dat zal hij meteen ook aanpakken.
9 december is d-day, en gaan ze wat snijden, zagen, losmaken, aaneenschroeven en wat weet ik nog al niet. Al een geluk dat het aan de rugzijde is, en ik er dus niets kan van zien, ware het niet dat een mens op dat moment compleet onder zeil is. Ook wel goed dat de verdovingstechnieken al wat geavanceerder zijn dan het opgieten van een kruik brandewijn.

Ik zie er hoe dan ook erg tegenop, maar anderzijds zie ik een bestendiging van de huidige situatie ook niet zitten. Ik voel mij toch nog wat te jong en te actief om geen deftige wandelingen meer te kunnen maken, of om mijn huis niet meer zelf te kunnen kuisen, en jawel dat thuiszitten heeft zijn charmes, en neen, ik heb me nog geen seconde verveeld (nog genoeg boeken te lezen), maar ik zou toch wel echt graag weer aan het werk gaan (al is het maar om wat meer mensen te zien, want je raakt toch wel snel geïsoleerder als je veel minder buitenkomt).

Dus zien we wel, dag per dag, hoe het verder loopt.


Responses

  1. In mijn naaste omgeving zijn recentelijk twee mensen geopereerd aan een hernia. Bij beiden is de operatie zeer gunstig verlopen. De rust- en herstelperiode is wel aanzienlijk: tot 6 maanden.
    Ik duim alvast voor je!

  2. Ik hoop voor jou dat ze je van al het ongemak kunnen afhelpen !

  3. ‘k Kan me voorstellen dat je er enorm tegenop ziet. Maar voor je het weet, is het al achter de rug. Gelukkig lees je graag en kan je op die manier van de nood een deugd maken. Ik zal net als Menck voor je duimen.

  4. Wees vooral voorzichtig tijdens de herstelperiode en doe je niet flinker voor dan je bent. Als je pijn hebt, heb je pijn en dan betekent het dat voorzichtigheid is geboden. Als je dat doet, komt het allemaal goed. Veel succes!

  5. ’t Is geen kermis he, waar je voor staat. Dus logisch dat je er niet echt naar uitkijkt. Maar als dat de brug terug is naar dingen die je na aan het hart liggen en die je nu moet missen, is het de juiste keuze.
    Succes en spoedig herstel!


Geef een reactie

Categorieën

