Gepost door: pharailde | november 26, 2013

Zuinigheid

Greet voelt zich dwaas. Ik vind haar allesbehalve dwaas. Integendeel. Hier voltrekken zich gelijkaardige taferelen. De blikken tomaat: identiek hetzelfde ritueel (ik kan er niet tegen dat er nog zoveel tomaat aan de binnenkant blijft hangen). Lege potten van mayonaise of cocktailsaus gaan terug de koelkast in tot we frietjes eten: een handvol frieten in de pot, goed roeren en de resten van de saus zijn nagenoeg verdwenen. De chocopot wordt pas leeg verklaard als er nog nauwelijks een veeg choco te bespeuren valt. Dankzij een supergoede, smalle pottenlikker van Tupperware, dat wel. (Ik verbaas er mij trouwens dikwijls over, als ik glasbakken zie staan, klaar om opgehaald te worden, hoeveel er nog in de potten achtergebleven is. En hoe vuil en vies dat er allemaal uitziet: hier gaat dat toch wel eerst in de vaatwas, of in de gewone vaat)
Dat van die mosterd (enkele ingrediënten erbij kieperen, goed schudden en je hebt vinaigrette), dat vind ik een goede tip. Een om te onthouden.

Ook verzorgingsproducten worden tot het laatste gebruikt: tubes handcrème/dagcrème e.d. en flacons bodylotion worden doorgeknipt en kunnen zo nog twee weken langer gebruikt worden. Flessen van shampoo en douchegel worden naar het einde toe ondersteboven gezet, en het allerlaatst, als er niets meer uitkomt, wordt er een geutje water bij gegoten, eens goed geschud, en klaar voor een laatste dosis zeep/shampoo/conditioner.
Alleen tubes tandpasta worden niet doorgeknipt: dat plakt te veel …


Responses

  1. Ik heb als kind lang gedacht dat je met een leger pannenlikkers de honger uit de wereld kon bannen LOL
    Ik heb algemeen iets tegen eten weggooien, daarom ook dat ik wel eens een klapke zou willen doen met de ontwerper van de Nutella chocopot, daar krijg ik namelijk heel moeilijk het laatste uit (is die Tupperware-likker echt zo goed – ik ga namelijk naar een demo binnenkort)

  2. hahaha, ik ben er ook zo eentje🙂
    ik mis blijkbaar iets, met die pannenlikker van Tupperware?

  3. Wij gebruiken een pottenlikker van hema, en daar zijn wij ook héél content van! En voor de rest zijn wij duidelijk goed opgevoed😉

  4. Ik ben nog een graadje erger, ik knip zelfs tandpastatubes door.

  5. Dat is bij ons al jaren zo. > 37 jaren. Ik maakte al mijn eigen vanillesuiker toen Jeroeneke Meeus nog niet geboren was. Rijstpap gemaakt (of iets anders waar een vanillestok in moest? De peul efkes afspoelen, laten drogen en dan in een pot met 1kg kristalsuiker. Tegen dat er gebakken moest worden had ik 1kg vanillesuiker. Reken dat eens om in van die kleine pakskes!

  6. Haha, uitermate herkenbaar. In tubes tandpasta heel strak oprollen, totdat de laatste restjes verschijnen, ben ik een absolute baas.😀


Geef een reactie

Categorieën

