Gepost door: pharailde | juni 16, 2013

Minivakantie

Een zalig weekendje met hoog vakantiegehalte achter de rug.

Het begon al vrijdagavond, na de werkdag en de wekelijkse jacht en visvangst. Zoon J. moest van geluidsversterking doen in de Sleepstraat, hij moest een hoop materiaal naar ginder verslepen, op de fiets is dat wat moeilijk en hij heeft nog net zijn rijbewijs niet, dus werd een beroep gedaan op de papa. Toen daarenboven bleek dat we vrijdagavond kroostloos waren, had ik geen zin om tijd en energie te steken in te koken, en was de beslissing snel genomen: we gingen uit eten (in de Ankara, ons “huisrestaurant” – niet ver van de Sleepstraat). Terwijl het mansvolk even verderop bezig was met de geluidsapparatuur, had ik mij al in het restaurant genesteld met een aperitief en mijn boek. Lekker ontspannend. Na het eten had wederhelft E. eigenlijk wel zin om nog eens te gaan luisteren bij zoon J., waardoor we het einde van het optreden nog meemaakten (en ook niet meer over en weer moesten rijden om het materiaal op te halen).

Zaterdagochtend vertrokken we dan richting Leiden bij onze goede vrienden aldaar. Na een ontspannen rit bij een aangenaam zonnetje (pas toen we ter plaatse waren, merkten we dat het heel erg waaide), werden we een heel weekend heel erg verwend. We genoten van elkaar, van lekkere drank en eten, van wandelingen in de omgeving (met een bezoek aan hun volkstuintje dat ze sinds een jaar huren), en vanmiddag belandden we onverwacht zelfs aan het strand. Lang hielden we het daar wel niet vol (toch nog te veel wind (en dus te koud) hoewel al veel minder dan gisteren), dus zochten we snel de beschutting van een terras achter glas op, en profiteerden we van het mooie leven (en dat in Katwijk aan Zee, waar naar verluidt, nog een heel streng religieuze gemeenschap leeft). Al veel te snel werd het weer tijd om afscheid te nemen (we waren nog lang niet uitgekletst), maar de plicht – en de zorg voor het kroost – riep, en dus reden we weer huiswaarts.

Bovendien had wederhelft E. een uitnodiging ontvangen om samen met een groep medefiguranten mee te kijken naar de allereerste uitzending van The White Queen op BBC, waarvoor hij in het begin van het jaar gefigureerd heeft. Ik had mij al voorbereid op een rustig avondje in de zetel, toen hij tijdens het avondeten doodleuk wist te melden dat hij mij eigenlijk mee ingeschreven had. Ok dus, niet dat ik het erg vond, maar ik had het toch graag iets vroeger geweten 🙂
Aldus werd dit heerlijk weekend afgesloten met een avondje cafézitten, met tv-kijken in gezelschap erbovenop (ik weet eigenlijk nog niet goed wat ik ervan vind). De wederhelft hebben we niet gezien, maar dat wisten we, de scène waarin hij meespeelde, komt pas veel verder in het verhaal.

En morgen maandag, heb ik nog een staartje aan het weekend gebreid met een dagje extra thuis. Het huishouden moet ook gebeuren, maar naar het schijnt zou het mooi en warm zijn morgen. Dat huishouden zal dus aan sneltreinvaart moeten gebeuren …


Responses

  1. Fijn zo een tussendoorvakantie. Alleen een beetje vervelend dat het huishouden er dan wat bij inschiet. Niet dat ik me daar heel druk in zou maken, maar een aantal dingen moeten toch gebeuren hè.
    Je verslagen van Finland heb ik ook gelezen, maar ik was er nog niet aan toe gekomen om te reageren. Je hebt me alleszins kunnen overtuigen van de schoonheid van dat land. Wie weet… Voorlopig laten we ons nogal leiden door ons budget en geraken we niet verder dan Oostenrijk. Dit jaar gaan we meer de culturele toer op richting Wenen.

  2. Zaterdag was het tenminste al een zuid/zuidwestenwind. Niet echt aangenaam, maar tenminste niet zo ijs- en ijskoud als de even sterke noordenwind van de week ervóór. Zat je beschut, gaf de zon van buzze. Maar als je dan uit de luwte kwam kreeg je bijna een hartverzakking van de kou. Het was zaterdag trouwens wel erg ruw op zee. De catamaranrace om Texel werd afgelast om veiligheidsredenen. Te veel wind. Zondag mocht het wĂ©l want toen was het “maar” 6Bft, met uitschieters naar 7Bft!


Geef een reactie

Categorieën

