Gepost door: pharailde | januari 8, 2013

Geschoeid

Vorige week kocht ik twee paar nieuwe laarsjes. Op zich weinig bijzonders, mijn oude waren versleten en niet meer echt waterdicht, dus moesten er nieuwe schoenen worden gekocht.
Maar zoals doorgaans met nieuwe schoenen, moeten die toch wat ingelopen worden, en is er in het begin kans op hier en daar een pijntje.

Waarbij ik me zo stomweg bedenk: hoe doen al die roaltydames dat? Je ziet hen bij openbare plichtplegingen altijd in een ander tenuetje (dat wordt trouwens van hen verwacht, of de gazetten staan daar ook vol van), met uiteraard de aangepaste schoenen. Die zien er ook altijd nieuw uit (beeld u in, prinses Mathilde met afgesleten hakken op de foto). Hebben die dan nooit zere voeten? Of is dat part of the job, dat ze thuis hele dagen schoenen inlopen …


Responses

  1. http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/queen-elizabeth-II/9278018/Queen-employs-Royal-shoe-wearer-to-soften-up-new-leather.html
    🙂

    • En, wat doet u voor de kost mevrouw? Ik ben schoeninloopster … 🙂

      (zouden onze prinsessen ook zo’n service hebben?)

      • Daar staat dan waarschijnlijk ook in de jobvereisten dat ze geen zweetvoeten mogen hebben …

  2. Hier ook twee blaren na 1 dag nieuwe schoenen. Gevolg: weer een week of 2 de comfortabele oude! Ik wil ook zo’n personeel…

  3. Zwijgt. Ik heb just twee paar hakkenbotten gekocht, maar nog niet ingelopen.


Geef een reactie

Categorieën

