Gepost door: pharailde | januari 4, 2013

Uitwaaien

IMG_0216

Vandaag brachten we haar nog eens een bezoekje, het was alweer even geleden dat we Lange Nel gedag zegden. Vervolgens ging het met de overzetboot van de Vismijn naar de Vistrap (wordt een favoriet van de wederhelft, lijkt me zo, en ik zeg ook nooit neen tegen een boottochtje, al is het nog geen vijf minuten)

IMG_0218

IMG_0219

De rest van de namiddag ging op aan een wandeling op het staketsel, waar ze ons weer goed liggen hadden door het halverwege af te sluiten voor onderhoudswerken.

IMG_0220

Ik ben benieuwd naar het resultaat als al de havenwerken afgewerkt zullen zijn, maar ik hou toch mijn hart vast. Het lijkt erop alsof ze er alles aan doen om het contact tussen mens en zee zo minimaal mogelijk te maken, terwijl wij fans zijn van een maximaal contact. Tijdens de strandwandeling viel het ook op dat je niet veel meer merkt van de trots van onze Belgische kust: een fijn zandstrand. In Oostende is het strand overal opgespoten, en bestaat het uit roestkleurig, ruw zand. Helaas dus geen fijn zand meer dat je zo zalig door je vingers kan laten glijden.
We wandelden tot aan het monument ter ere van Leon Spilliaert, naar Vertigo, een werk dat ik heel erg mooi vind, en stonden te kijken van kleine strandlopertjes, waarvan ik de naam langs geen kanten ken (ik noemde ze maar gewoon ‘waterdinkskes’). Het waren wel heel grappige vogeltjes om te zien, die zich ophielden aan de waterlijn en ongelooflijk snel konden trippelen.
We dronken op de dijk een warme chocomelk en deden eens zot (een wafel voor dochter E. en een pannenkoek voor wederhelft E.) en waren mooi op tijd voor de laatste overzet terug (om 17.55 u.), anders stond ons nog een urenlange wandeling naar de auto te wachten.

Een namiddagje uitwaaien aan zee, het wordt een aangename traditie tijdens de kerstvakantie. Gelukkig lieten we ons niet te veel afschrikken door het weer, want halverwege de rit stopte het met motregenen en bleef het de rest van de namiddag droog. Wel nog steeds zwaar bewolkt, maar dat kon ons niet deren.


Responses

  1. designzand? Hè BAH!

  2. Die waterdingeskes zijn naar mijn idee dus écht strandlopertjes, hoor. Hun kleine pootjes gaan zo snel dat de bollekes precies boven het zand zweven; Ik word er altijd een beetje tureluurs van als ik ze zo hyper bezig zie…


Geef een reactie

Categorieën

