Gepost door: pharailde | december 29, 2012

Noordwaarts

Het vliegtuig is geboekt, en sinds vorige week is ook het verblijf geregeld: op 3 februari vertrekt dochter M op groot avontuur naar het hoge noorden en zal ze voor drie maanden in Kuopio (Finland) verblijven, in het kader van de Erasmusprojecten voor studenten.

Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad vooraleer alle aanvragen in orde en alle vergunningen verleend geweest geworden zijn, maar nu is dat allemaal in orde, en is het heel concreet geworden.
Resten nu nog vooral de praktische zaken, zoals de aankoop van een skibroek, en sneeuwschoenen, en thermisch ondergoed en zo, want ja, in februari is het nog altijd winter. Volgens mijn pc is het er nu -13°C (en ergens vorige week zag ik zelfs -25°C passeren). Koud dus (zal eens een passend adjectief moeten verzinnen om die kou te omschrijven aangezien Frank, onze nationale weerman, al bij -5 staat te springen en zegt dat het berekoud is).
Hopelijk zijn de temperaturen tegen de paasvakantie al wat menselijker, want ik hoop toch om dan eens tot ginder te geraken. Het lijkt me een ideale gelegenheid.


Responses

  1. Zo spannend! Ik ging ooit in de paasvakantie naar Riga en Talin, -25° herinner ik me maar echt koud hebben we toch niet gehad. Maar we waren er ook wel op voorzien met thermisch ondergoed.

  2. Mijn zus is ook drie maanden naar daar geweest, ze vond het er enorm leuk! Maar idd goed voorbereiden op de koude en op de korte dagen, het is daar al heel vroeg op de dag donker!🙂

  3. Prachtige vooruitzichten, voor de dochter maar ook voor de mama

  4. […] in de paasvakantie in Finland zal zijn – toch als er niets tussenkomt. Jawel, morgenochtend vertrekt ze. Het grote avontuur […]


Geef een reactie

Categorieën

