Gepost door: pharailde | december 16, 2012

Gezwicht

Wij kopen altijd een echte kerstboom. Een stukje natuur in huis, en de geur van een spar blijft aantrekkelijk. Het was ook altijd een boom met een kluit, waardoor die doorgaans weken mooi bleef. Tot enkele jaren geleden het tij keerde, en de boom reeds na luttele tijd zijn naalden massaal verloor en eerder een grote tristesse dan kerstsfeer uitstraalde (zie bv. hier). En dit jaren na elkaar, of we nu een dure boom kochten, of een goedkoper exemplaar.
Inmiddels wijzigde ook de inrichting van de living een beetje, met de plaatsing van de boekenkast (remember – ondertussen is ze ongeveer helemaal gevuld, maar ben nog niet volledig klaar, blijkt al dat ze te klein zal zijn, en hebben jullie nog een foto van de gevulde kast te goed), waardoor de kerstboom niet meer op de oude plaats kan staan – al die takken en naalden tussen de boeken lijkt me niet zo’n goed idee.

Bij het brainstormen voor een nieuwe plaats bleek dat elke mogelijkheid zich in de buurt van een radiator bevindt, wat niet zo bevorderlijk is om een boom lang te houden (en neen, op de plek waar hij zich vroeger bevond, is er geen radiator in de buurt).
Dus moet ik de eerste zin wijzigen: we kochten altijd een echte kerstboom. Ik ben gezwicht en we schaften ons een kunststofexemplaar aan. Ik heb daarvoor al de nodige kritiek van ons kroost naar mijn hoofd gekregen, maar zij moeten uiteindelijk wel die naalden niet opkuisen, dus trok ik mij daar niets van aan.

Ik had mij wel efkes mispakt aan het werk om die boom op te stellen: ik dacht dat dat 1 geheel was, maar gisteren bleek dat je elk takje afzonderlijk in de stam moet steken, en daarmee ben je wel even zoet, net zoals met het openplooien van die takken. Terwijl ik gisteren zo bezig was, gaf het wel de indruk van met een echte boom bezig te zijn. De takken prikten in mijn armen, en dat jeukte wat, net zoals bij een echte boom. Achteraf bleken mijn onderarmen vol met rode vlekken en bulten te staan.
Vandaag hebben we dan een definitieve plaats gezocht en gevonden, en vanmiddag werd hij dan helemaal versierd. En het resultaat mag gezien worden, vind ik zelf, een echte boom of niet. Foto’s volgen wel nog eens, maar nu heb ik daar de courage niet meer voor.


Responses

  1. Ik vroeg me al een tijdje af op wiens blog ik die reuze boekenkast ooit was tegengekomen. Ik ben wel eens benieuwd hoe die er gevuld uitziet !

  2. Zo’n kunstexemplaar vraagt inderdaad heel wat werk, ik was vroeger altijd zo jaloers toen die met hun echte kerstboom die gewoon buiten konden leggen voor ivago. Maar ik wil je niet ontmoedigen, geniet ervan. Wij doen het dit jaar zonder boom


Geef een reactie

Categorieën

