Gepost door: pharailde | november 22, 2012

Bio …

Door de band genomen, kopen wij geen biogroenten. Doorgaans kosten die vrij veel geld, en valt het product in kwestie nogal klein uit. Voor een gezin van zes is dat allemaal niet zo praktisch (en ik ben al heel blij als mijn kinderen sowieso groenten eten, dat het niet per se biogroenten moeten zijn). Maar het is ook niet zo dat ik per se pro of contra ben, iedereen koopt waar hij/zij zich goed bij voelt, en over die discussie gaat het hier trouwens niet.

Er is dus evenwel één uitzondering. Sinds vele jaren koop ik in de Colruyt wel biowortelen, omdat we vastgesteld hebben dat die effectief veel meer smaak hebben. Onlangs kocht ik een nieuwe zak wortelen, om mij bij de omvang van enkele wortelen toch vragen te stellen over het biogehalte ervan.
Kleine verpieterde vruchten? Vergeet het maar, ik zou er niet graag klop van krijgen:

Prompt kwam de quote “goe poeier hé” bij mij op, maar dat mag niet gezegd worden bij bioproducten zekerst.


Responses

  1. Hier vaak bio, uit eigen of schoonvaders hofke. (lucky me !) Dat je dan veel harder moet blèten als je prei kuist neem ik er met de glimlach bij🙂
    Trouwens wortelen krijgen we zelden zo groot als deze die je in de winkel ziet !

  2. Het lijkt mij vooral dat de tijd om te groeien hier van belang is. Het is niet alsof niet-bioproducten groeihormonen krijgen, hé😉

  3. Ik geniet zeker van winterwortelen.
    Jammer genoeg worden ze hier nogal ruw geoogst.
    Waardoor er vaker slechte plekken aan zitten.
    Smakelijke groet

  4. Groot of klein, als ze maar smaken…

  5. De tijd om te groeien, de soort, de grondsoort, .het weer, .. er zijn genoeg dingen die mee bepalen hoe groot groenten worden. Maar mijn vertrouwen in etiketten is nooit groot geweest.


Geef een reactie

Categorieën

