Gepost door: pharailde | november 20, 2012

Shopping

Vorige week bladerde ik snel, snel de nieuwe Hemafolder door. Er stond vooral speelgoed in, wat tegenwoordig niet meer zo onze belangstelling wegdraagt. Vraag me niet waarom … Anyhoe. Mijn oog viel op een bepaald moment op herenkniekousen. Je ziet dat niet zoveel, en ik weet dat de wederhelft dat des winters als het regent en koud is, nog graag draagt als hij lang aan zijn bureau zit. Er stond een donkere kous afgebeeld, en een vrolijke rode met sintmotieven. Ik grapte nog tegen hem of hij niet zulke kousen wou. Wat had je gedacht, natuurlijk wou hij die. Ik dus enkele dagen later naar de Hema, om nergens die sintkousen te vinden. Navraag gedaan bij het personeel, om dan te horen te krijgen, dat dit motief gewoon het motief van het sintinpakpapier was, en dat die kousen er gewoon bijgezet waren ter versiering van de pagina.

We hebben ons dus laten vangen, ik weet het. Op andere pagina’s stonden inderdaad ook andere spullen in datzelfde motief, dus had ik het kunnen weten. Indien ik de folder aan een grondig onderzoek had onderworpen … Maar toch misleidend van Hema, vind ik. En het ergste is natuurlijk dat wederhelft nu in het bezit is van saaie, donkere kousen, in plaats van vrolijke rode.


Responses

  1. zelfs zonder die kousen, lijkt hij al een beetje op de sint, niet?

    • Shtt, ik ben gewoon getrouwd met de sint (vandaar de drang naar die kousen), en volgens sommigen ook met de kerstman

      • daarvoor heeft hij te weinig pens, denk ik, allee, voor zover ik me dat kan herinneren.


Geef een reactie

Categorieën

