Gepost door: pharailde | september 4, 2012

Zweuds

Ik heb vanavond de knoop definitief doorgehakt. Ik ga het niet doen, ook al vind ik het bijzonder jammer. Ik stond namelijk al een hele poos in dubio om me in te schrijven voor lessen Zweeds. Vanavond was er nog een proefles en kon je je inschrijven, en ik was vast van plan om daar naartoe te gaan, maar na het zoveelste rijp beraad met mezelve heeft de rede het toch gewonnen op het gevoel.

Een dag heeft nu al veels te weinig uren, met huisband en kindertjes, met de fulltime job, met het huishouden, met de wekelijkse ‘fitnessactiviteit’ in het UZ, met engagementen voor Gentblogt en de Vriendenkring van het Stadsarchief (van Gent, uiteraard). En dan wil een mens nog af en toe aan cultuur doen, eens een krant of een boek lezen, naar beeldekens op een scherm kijken, en ook nog iets van de wereld zien. En soms ook eens sociaal zijn en vrienden- en familiebanden onderhouden. En goh ja, misschien toch ook wel niet onbelangrijk, een paar uurkes slapen ’s nachts. Als er tijd is.

Mmmmm, als ik dat zo eens bekijk, schiet er zelfs niet veel over om eens gewoon achterover te zitten en niets te doen. Om zen te worden. Ik peins dat ik weet waarom ik mij zo meer dan eens opgejaagd voel.

Volgend jaar zullen er ook nog wel cursussen Zweeds gegeven worden. Of het jaar nadien.


Responses

  1. Een mens zou nog overspannen geraken van al die ontspanning, he

  2. ja, trop is te veel. ‘k wou ook wel dagen van minstens 36 uren hebben.

  3. ik heb er ook ovêr getwijfeld mảar met onze late vakantie zou ik al een maand moeten inhalen en comfortabel is dat niet, en ja, ook Zweeds, nadat ik eerder Deens deed. Dan zijn die lessen niet meer zo snel volzet?


Geef een reactie

Categorieën

