Gepost door: pharailde | augustus 16, 2012

Openbaar vervoer

Er moet mij toch nog iets van het hart, over hét concert. Enfin, niet over het concert zelf, dat heeft een bijzonder plekje bij de te koesteren herinneringen gekregen.
Neen, het heeft te maken met de vervoersregelingen, en ik ben eigenlijk zelfs een beetje heel erg boos. Ik had iets gezien over gratis openbaar vervoer, inbegrepen in het ticket. Mooi, dacht ik, tot ik het ticket wat van naderbij bekeek: het ging alleen om de gratis pendelbus van Flanders Expo naar het Sint-Pietersplein. Wie in Gent zelf woont, en zoals wij, de bus nam naar het concert, was eraan voor de moeite en kon zijn of haar busticket wel zelf betalen.

Ik vind dat dus niet eerlijk. Want als inwoner heb je wel (een stuk van) de last van dergelijke evenementen (afgesloten straten en pleinen, soms geluidsoverlast (was nu zeker niet het geval), bussen die op de dagen van de concerten reeds vanaf vijf uur niet aan het Sint-Pietersplein kwamen (waardoor andere oplossingen nodig waren om na het werk naar huis te komen), vrachtverkeer dat aan en af rijdt bij de opbouw en afbraak, … Niet dat dat allemaal zo erg en onoverkomelijk is (zo verzuurd zijn we nog niet), maar toch, het komt er allemaal bij kijken. Dus zou ik het maar logisch vinden dat op vertoon van het ticket, de gewone bussen en trams ook gratis zouden zijn. Het zou toch maar al te ridicuul zijn om eerst zelf naar Flanders Expo te rijden, om vandaar de gratis pendelbus te nemen. Anderzijds, die mensen moesten geen oplossing zoeken om weer thuis te geraken,


Responses

  1. Maak het nu niet gemakkelijk als het moeilijk ook gaat, he

  2. Alsof een dagticket bij de Lijn nu zo duur is dat er enkel die ene rit gratis is. Misschien vrees men bij de Lijn dat er helemaal geen tickets verkocht zullen worden die dag en dat de concertgangers massaal het openbaar vervoer in Gent zouden gebruiken om er eens een dagje uit van te maken? Het zou me niet verbazen mocht je klacht kunnen indienen wegens discriminatie. Maar of het ook de moeite is… Gelukkig maakt een goed concert veel goed hé.


Geef een reactie

Categorieën

