Gepost door: pharailde | augustus 9, 2012

Barcelona 2012 – Park Güell

Op maandagochtend bezochten we een van de attractiepolen van Barcelona, Park Güell, een domein dat Gaudi mocht inrichten voor de rijke industrieel Güell (die naam zal hier nog wel terugkomen). Voor een keertje namen we niet de metro, maar de bus, want ik herinnerde me nog de saaie en steile wandeling die we de vorige keer nog moesten doen na de metrohalte. Bovendien hadden we de luxe dat de bus, net als de metro, ook vlakbij ons appartementje een halte had. Die bus bracht ons wel niet naar de hoofd- maar naar een zij-ingang van het park, waardoor we dus niet binnenkwamen langs de hoofdingang, met de wereldberoemde salamander (of hagedis, geen idee eigenlijk). Die bewaarden we dan maar voor het einde. Is het in Park Güell op veel plaatsen behoorlijk druk, aan de hoofdingang wemelt het, niet te doen.

Wat er mij aan doet denken: ik snap dat niet goed, die manie van toeristen om alle bezienswaardigheden te fotograferen met lief, vrouw, vent of kinders op de voorgrond en liefst vreselijk geposeerd. Daar was het dus ook prijs, hoeveel mensen niet met dat beest op de foto wilden, niet te doen.

We hebben daar vele uurtjes gewandeld (gelukkig was het in de voormiddag bewolkt), tot in de uithoeken van het park (waar geen mens meer te zien was), in zoverre zelfs dat we ergens bij een wegsplitsing een verkeerde keuze gemaakt hebben, waardoor we helemaal beneden en compleet buiten het park terechtkwamen. Konden we weer die hele berg terug naar boven. En jawel, tegen dan was de zon weer prima actief.

Wat mij ook opviel, waren de talrijke muzikanten die op heel veel plaatsen hun muziek speelden (en hun cd’s verkochten), wat soms aangenaam was, maar soms ook stoorde, zeker bij al te enthousiaste muzikanten. Bovendien heb ik absoluut geen nood aan muziek als ik buiten ben.


Responses

  1. Dat van dat fotograferen van alles met het gezin erop geposeerd vind ik ook verschrikkelijk. (familie misschien?). In NY hebben wij dat anders opgelost. Trek foto’s van vreselijk geposeerde foto’s. Dat zorgt af en toe voor hilarische momenten!


Geef een reactie

Categorieën

