Gepost door: pharailde | juli 25, 2012

Waar ik vorige week was …

… want vorige week was ik niet echt hier, maar vooral heel druk bezig op een ander. Het waren Gentse Feesten en dus het International Puppetbuskersfestival, en wie hier al enige tijd komt meelezen, weet dat die puppetbuskers al voor de 24ste maal onze Gentse Feesten bepaalden.

Ik was dus hier.

En hier.

En hier en hier.

En hier vindt u het volledig overzicht, van de dingen waarover ik geschreven heb, want anders wordt dat hier een beetje saai.

Maar we genoten ook met volle teugen van Pascale Platel in Gezegend zij op zondagavond, een schitterend stuk, vol fijne humor. Op maandagmiddag waren we present in de Sint-Baafsabdij voor de Sint-Baafsabdijconcerten, met rasmuzikanten als Yossif Ivanov en Luc Devos. Prachtige muziek gehoord door prachtige uitvoerders. Alleen een beetje jammer dat er geen programma beschikbaar was om te weten welk stuk van welke componist gespeeld werd. Op donderdagavond ging ik met San en Max naar een voorstelling van MiramirO, Allez, alles, roulez, van Herwig Deweerdt en gespeeld door Griet Desutter, ook weer een heel knappe voorstelling. Op zaterdagavond waren we present aan de Watersportbaan voor een prachtig vuurwerk en op maandagavond zijn we erin geslaagd om toch iets van de evenementen in de stad te zien, met een optreden van Fifty Foot Combo bij Sint-Jacobs (ik moest mijn neef, zijnde de drummer, toch eens aan het werk zien, al was het maar op een videoscherm, want waar we stonden konden we geen enkele muzikant op het podium zien, alleen de lichten). Wat me wel weer opviel, was het feit dat ik duidelijk niet uit muziekfestivalhout gesneden ben (heb er dan ook nog geen enkel bijgewoond): ik ergerde me er constant aan dat iedereen in de ruime omgeving constant stond te babbelen en te kletsen, sommigen begonnen zowaar zelfs te zingen (en neen, niet mee met de muziek op het podium, dat zou ik nog verstaan), en aan het feit dat er continu over en weer geloop was, waarbij je zelfs de helft van de keren aangestoten werd (ik hou er dus niet van om in een massa te staan, zo bleek nog maar eens).

Het waren drukke feesten en bij het begin had ik er zelfs niet veel zin in, het was mij eigenlijk allemaal wat te veel, maar ja, ik had mij geëngageerd. De kou en de nattigheid hadden daar natuurlijk hun deel in, en de vermoeidheid, en uiteraard de zorgen om een zieke zoon, ook al kon die grotendeels zijn plan trekken (daarover binnenkort nog wat meer trouwens).
Maar kijkt, naarmate de dagen vorderden, en het wat warmer en zonniger werd, kwam ik meer en meer in de mood, en kon ik zelfs genieten van de feesten. Ik kijk er zelfs met plezier op terug🙂


Responses

  1. […] was het Puppetbuskersfestival plots weer gedaan, en moest er afgebroken en opgeruimd worden. Tot volgend jaar. Als de binnenkoer […]


Geef een reactie

Categorieën

