Gepost door: pharailde | juli 4, 2012

Misleidend

Laten we het even over badhanddoeken/badlakens hebben.
Als ik vanonder de douche kom, hul ik me graag even in een handdoek alvorens me af te drogen. En aangezien ik nog steeds een iets grotere omvang heb dan de doorsnee vrouw, hul ik me graag in een grote handdoek, genre badlaken. Een handdoek van 70 x 140 cm gaat wel, maar ik heb dus liefst een maatje meer. Ook qua look van dit stuk textiel ben ik nogal moeilijk: liefst geen tekening erop, en in een felle kleur, liefst in de roodtinten, dat geeft mij een vrolijk gevoel. Bij Hema vind ik doorgaans wel mijn smaak qua kleuren (het aanbod wisselt wel af en toe), maar sinds enkele jaren is de grotere maat (100 x 150 cm) uit het assortiment verdwenen.

Enfin, dit is allemaal niet zo’n probleem hoor, eerder een inleiding tot wat volgt.

Groot was mijn verbazing immers toen ik de laatste reclamefolder van de Hema in handen kreeg, met als actie van een heel stel producten “3 + 1 gratis”. Daarbij stonden ook badhanddoeken. In verschillende kleuren, waaronder één dat mij beviel. En in vier verschillende formaten, waaronder zowaar 100 x 150 cm! Dochter E. na haar laatste examen naar de Hema Korenmarkt gestuurd om een handdoek, maar ze kwam van een kale reis terug. ’s Anderendaags, ik naar de Hema aan de Zuid. Ook geen handdoeken in dat formaat te vinden. Ik naar de kassa, en toch eens vragen waarom dat formaat wel in de folder staat, maar niet in de winkel. Eerst kreeg ik een uitleg dat dit wellicht maar voor enkele winkels geldig was, aangezien zij dit model zeker niet binnengekregen hebben en dat ik eens in de Korenmarkt moest proberen. Toen ik dan zei dat ik daar al geweest was, haalde er er een collega bij, die doodleuk wist te vertellen dat dit formaat alleen maar verkrijgbaar was in het wit. Allemaal goed en wel, maar waarom ze dat dan ook in de folder zetten (en die restrictie stond er zeker niet bij), daarop kon ze geen antwoord geven.

Kijk, daar kan ik nu slecht tegen zie. Dat het niet gemaakt wordt, tot daar aan toe. Jammer, maar niets aan te doen. Maar dat ze er op zo’n misleidende manier reclame voor maken, dat vind ik schandalig. Helaas ligt het niet in mijn aard om daarover van mijnen theater te maken, en dingen te eisen en zo. En uiteindelijk, wat niet geproduceerd wordt, kunnen ze moeilijk verkopen.


Responses

  1. Je hebt gelijk, dat zou niet mogen. Ik zou er eens een mailtje over sturen, dat kan toch geen kwaad?
    Heb je overigens al eens in de webshop gekeken? Of in Nederland, daar hebben ze altijd wat meer dan in hier. Als je wil, zal ik bij mijn volgende keer in “Holland” wel eens kijken of ze daar wat in dat formaat hebben. Ik hou nl. ook van grote handdoeken, zelfs nog groter dan die jij bedoelt (Santens heeft hele goeie).

  2. Dat gevoel snap ik nu ook eens helemaal.
    Ooit beloofden ze me in het ziekenhuis een kamer alleen van zodra er eentje vrijkwam. Wat bleek? Dat dat niet mocht, zo verklapte een verpleegster. Dat dat hun regels zijn, daar heb ik minder problemen mee, maar ga alstublieft niet in mijn gezicht staan liegen!
    Dat heb ik blijkbaar met zoveel misbaar kenbaar gemaakt, dat ik alsnog (van de stiekeme en lieve verpleegster) toch een kamer alleen kreeg.
    Raad eens… de kamer met twee waarin ik lag en mijn medepatiënt die al een dag weg was, is de hele tijd leeg gebleven. Een maat voor niks.


Geef een reactie

Categorieën

