Gepost door: pharailde | juni 27, 2012

Trots

We hebben er heel lang moeten op wachten, op die proclamatie, maar vanavond was het dan eindelijk zover. Zoon S.W. behaalde zijn diploma secundair onderwijs. Maandag was een van de spannendste dagen uit mijn leven (want er waren redenen om aan te nemen dat het ook nu nog eens mis kon gaan) en was het wachten of er een telefoontje kwam dat liefst niet kwam. En het kwam niet.
En aldus luisterden wij vanavond naar een toespraak van de burgemeester (die net daarvoor zowaar werd aangesproken als ‘eerwaarde burgemeester’, klein foutje in het protocol) en de naamafroeping van alle laatstejaars die vervolgens hun diploma en rapport mochten ophalen. Het deed toch wel iets toen ik zoonlief zijn naam hoorde afroepen.

Na de doortocht van de burgemeester, was het eindelijk zijn beurt om zijn diploma af te halen

(ja, de kwaliteit van de foto’s is niet goed, maar het was er nogal chaotisch, ik moest rap zijn, en ik had alleen mijn foon bij de hand)

Ook al werd het een lang traject, ik ben toch trots op hem. Omdat hij ook altijd blijven volhouden is, dat hij niet opgegeven heeft, dat hij niet compleet schoolmoe is geworden.

En nu wordt het natuurlijk ook tijd voor de volgende queeste: beslissen wat hij wil gaan studeren. Maar eerst toch efkes genieten en vakantie nemen.

(P.S.: over Stockholm staat al een halve post klaar, maar ik moet eens de tijd vinden om dat af te werken. En nu kreeg dit wel even voorrang)


Responses

  1. Super! het getuigt van doorzettingsvermogen

  2. Een dikke proficiat aan Zoon en familie!

    En wat de foto’s betreft: ik vind die “flou artistique” eigenlijk wel iets hebben.

  3. Terecht trots ! Het is toch weer een mijlpaal die zoonlief neemt !

  4. Hoera voor al uw kinders! (Het voordeel van laat te komen lezen)


Geef een reactie

Categorieën

