Gepost door: pharailde | maart 9, 2012

Weg

Vanochtend stonden we effectief om zeven uur aan het onthaal van het ziekenhuis (en ja, om zes uur opstaan voelt nog als het holst van de nacht, maar gelukkig was daar die merel die zo vrolijk zat te zingen waardoor het toch niet het holst van de nacht was, terwijl hij ook een lente- en zomergevoel opriep). De gebruikelijke formaliteiten, het installeren op de kamer in de dagkliniek, nog wat papieren invullen, richtlijnen van de verpleegster, het sexy operatiehemd aantrekken, en om acht uur was hij weg, op naar het operatiekwartier.
Ikzelf maakte het me dan maar gemakkelijk in de kamer. En ja, ziekenhuizen zijn vermoeiend, maar het leverde me ook enkele uurtjes me-time op, met de krant en een ontspannend boek.
Tegen kwart over elf was hij terug op de kamer (een beetje later dan voorzien, want hij moest nog even hyperventileren bij het ontwaken), met evenveel tanden als voor de operatie, maar die met zijn wijsheid zaten nu wel in een potje. Hij kreeg onmiddellijk wat ijskompressen op zijn wangen (die hij zeker tot morgenmiddag moet houden).

Tussen twaalf en een uur ergens, kreeg hij dan eindelijk wat te drinken, wat later werd het infuus verwijderd en kreeg hij een vanille-ijsje, en rond twee uur konden we weer huiswaarts trekken. Alwaar ik aan de slag ging met de ijskompressen en het maken van milkshake en vanillepudding, die jongen moet toch iets eten.

Nog enkele dagen wat meer of minder afzien (hij dan toch, ik heb er niet zo veel last van), en dit leed is ook geleden, en enkel een herinnering in de annalen van de geschiedenis.

Responses

  1. […] van), en dit leed is ook geleden, en enkel een herinnering in de annalen van de geschiedenis. » Casa Murphy […]

  2. Heb de mijne ook laten wegsnijden en heb er eens ze weg waren amper nog last van gehad, dus hopelijk is zoon er ook snel bovenop! Paar dagen puree en pudding eten en hij is er vanaf (en jij ook 😉 )

  3. […] het begin van de week zag het er niet zo goed uit voor zoon J. Ik had het vorige vrijdag nog over meer of minder afzien, en het is dus meer afzien geworden. Toen ik maandagavond thuiskwam […]

  4. […] het begin van de week zag het er niet zo goed uit voor zoon J. Ik had het vorige vrijdag nog over meer of minder afzien, en het is dus meer afzien geworden. Toen ik maandagavond thuiskwam […]


Geef een reactie

Categorieën

