Gepost door: pharailde | februari 15, 2012

Geurig

Ik kreeg onlangs een stokje. Van deze madam. Een beetje een raar stokje eigenlijk, want ze wil weten hoe ik ruik. Nu, dat kan ze misschien beter zelf eens beoordelen als we elkaar tegen het lijf lopen, dan via een blogpost. Want voor zover ik weet zit er al spraaktechnologie in pc’s en aanverwanten, maar nog geen geurtechnologie. Bovendien weet ik dat zelf niet, hoe ik ruik. Toch zeker niet in de loop van de dag, uren nadat ik het geurverwerkend oord, ook wel badkamer genoemd, verlaten heb. Ik weet wel dat mij dat kan opvallen, een vrouw die ik ergens passeer en een lekkere geur nalaat. Maar geen flauw idee dus hoe dat bij mezelf zit. In elk geval gebeurt het regelmatig dat de jongste dochter mij ’s ochtends een knuffel geeft, en mij laat weten dat ik lekker ruik.

Zelf hou ik wel van lekkere geurtjes. De dag beginnen met een douche met een douchegel die je graag ruikt, geeft toch een veel beter gevoel. Doorgaans koop ik douchegel van Nivea, maar om de zoveel tijd veranderen ze hun gamma, en is het weer zoeken naar net die geuren die mij een goed gevoel geven. Momenteel staan hier Cashmere Moments, Water Lily and oil, en Lemongrass and oil, want een beetje afwisseling, dat draagt bij tot het goed gevoel. Waar ik absoluut niet van hou, zijn bad- en douchegeurtjes met uitgesproken fruitsmaak (appel, aardbei, perzik, sinaasappel, …, u kent dat wel). Fruit is om op te eten (en de geur associeer ik daarmee), niet om je mee te wassen.

Na het afdrogen probeer ik mijn oud vel zo dikwijls mogelijk te verwennen met wat bodymelk, doorgaans ook van Nivea (ja, wij zijn nogal Niveagebruikers). Die trekt snel in, en heeft een aangename maar niet overheersende geur. Vorige zomer heb ik mezelf wel getrakteerd op een pot dure crème, iets met amandelmelk van L’Occitane en Provence. Ik heb daar ooit eens een staaltje van gekregen en was meteen weg van de geur (maar vraag me niet om die te omschrijven). Omdat dit een pak duurder is dan een fles Niveamelk, reserveer ik die voor de weekends of speciale gelegenheden.

Make-upgeurtjes, zoals fond de teint, poeder, blush, oogschaduw en wat al niet, zal je bij mij nooit aantreffen, want dat gebruik ik niet. Alleen wat eyeliner en mascara, maar veel geur zit daar niet in.

En dan is er de finishing touch, hét geurtje. Ook hier moeten ze absoluut niet afkomen met fruitgeuren, bloemengeuren daarentegen worden wel geapprecieerd. Ik heb lang lavendel gebruikt, maar toen verkochten ze het vertrouwde merk niet meer, en vond ik het wel nog een fles bij L’Occitane, maar toen bleek iemand uit de wijde kennissenkring (aan wie ik niet direct herinnerd wil worden) dat ook regelmatig te gebruiken, en dus is dat gebruik ook veel verminderd. Nu heb ik de keuze uit meiklokjes, pioenrozen en seringen.
Als ik wegga, mag het iets meer zijn natuurlijk. Via enkele staaltjes kwam ik uit bij het oerklassieke Chanel n° 5, maar ik ruik het wel heel erg graag. Helaas vind ik het spraysysteem van het flesje niet zo optimaal, waardoor het moeilijk is om het goed te doseren. Tot slot nog een anekdote toen we een flesje gingen kopen (kerstgeschenk van een goed jaar geleden): wij dus naar de winkel, alwaar wederhelft E. heel laconiek een flesje Kanaal Vijf vroeg. De verkoopster keek vijf seconden alsof ze het in Keulen hoorde donderen, maar haar frank viel heel snel, en ze gaf hem een smile tot achter haar oren.

Responses

  1. Ik hoor het hem zo zeggen, kanaal vijf.

    Volgende keer snuffel ik gewoon.

  2. Dat zijn me toch rare mensen hoor, die met hun stokskes, ik heb er ook al kennis mogen mee maken.
    mmmmmmm Chanel n°5 blijft een goeie geur tot in de eeuwigheid denk ik


Geef een reactie

Categorieën

