Gepost door: pharailde | januari 8, 2012

Gedaan

Deze ochtend reden we de – inmiddels vertrouwde – weg naar Zaventem om zoon S.W. op te halen. Natuurlijk kan hij van de luchthaven met de trein komen, maar als het enigszins lukt, gaan we hem toch ophalen. Ik weet dat hij dat graag heeft want die vluchten zijn best vermoeiend. Vooreerst heeft hij nooit een rechtstreekse vlucht, wat altijd (enfin, als er geen vertragingen in het spel zijn) de nodige uren wachten oplevert. Vanochtend vertrok het vliegtuig in Stavanger al om zes uur, wat wil zeggen dat hij ruim op voorhand in de luchthaven moet zijn, en hij dus toch om half vier, vier uur uit zijn bed moet. Bij dergelijke vluchten steekt hij dan doodeenvoudig de nacht door, uit vrees om niet tijdig wakker te worden. Ik kan me dus voorstellen dat het comfortabel is dat mama en papa hem komen halen. En ja, soms verwennen we onze kinderen een beetje, maar vooral ook omdat ik het gezellig vind, dat uurtje samen in de auto, waarbij hij honderduit vertelt.
Anderzijds is het ook een beetje deprimerend, het feit dat hij weer thuis is. Want dit wil vooral zeggen dat de vakantie gedaan is. En het morgen dus weer werkdag is.

Meestal kijk ik met een goed gevoel terug op de voorbije vakantie maar nu is het eerder met gemengde gevoelens. Het was niet echt wat ik mij voorgesteld had, en zeker geen ontspannen vakantie. Het is uiteraard gewoon leuk om thuis te zijn, en dat blijft positief, maar er moest nog een en ander gebeuren voor het werk (deadlines te halen voor een publicatie), ik wou nog een en ander doen voor Gentblogt dat ik in de weken ervoor wat verwaarloosd had, er waren de nodige voorbereidingen voor bezoek op kerstdag en op nieuwjaar, er moesten cadeaus gekocht worden, er moesten andere boodschappen worden gedaan (zoals een nieuwe bril voor mij, nieuwe bh’s, nieuwe kleren – en allemaal vóór de solden, jawel), er moest geluisterd worden naar kinderen met examenstress, er moest naar dokters gegaan worden en daarnaast is er natuurlijk dat eeuwige huishouden met koken, wassen, plassen en altijd maar opruimen. Bovendien bleek er meer dan eens van alles samen te komen, wat zeker niet bevorderlijk is voor een relaxed gevoel. Gelukkig was er nog onze uitstap naar Cadzand.

Een weekje vakantie om te ontspannen zou mij eigenlijk wel goed van pas komen.


Responses

  1. Kerstvakantie is nooit ontspannend!
    Wij ondervinden dat ook zo.

  2. Wat Zap zegt, idd. De kerstvakantie is eigenlijk een mini-hel, niemand is uitgerust en verlangt naar echte vakantie. Ik kan er over meespreken.


Geef een reactie

Categorieën

