Gepost door: pharailde | januari 4, 2012

Uitwaaien

Jawel, het jaar is nog maar amper enkele dagen oud, en we zijn al naar het buitenland geweest.
Dochter E. gaf vorige week ergens te kennen dat ze nog eens naar zee wou, iets waarvoor we graag een gaatje in onze agenda maken. Na het bekijken van het weerbericht bleek vandaag de beste dag (lees de minst slechte omdat het grotendeels droog zou blijven).
Aldus trokken wij na de middag met de beide dochters richting Cadzand, onze favoriete uitwaaiplaats aan zee, het buitenland dus. Weliswaar via de dure winkelstraten in Knokke, omdat ik niet goed had opgelet en we ergens een afslag naar Retranchement gemist hadden. Maar uiteraard kwamen we ter bestemming (zowaar zelfs via de ingebouwde kaart/gps in mijnen telefoon).

Tijd voor een fikse strandwandeling dus, met de wind in de rug (want uitwaaien is redelijk letterlijk te nemen dezer dagen).
Aan een van de golfbrekers (enfin, in Nederland zijn dat rijen houten palen) vonden we plots een vis op het natte zand en het beest bleek zowaar nog te leven. Het was duidelijk een haai, van zo’n halve meter lang, en ik vermoed zelfs een hondshaai (maar 100 % zeker ben ik niet, ik ben geen bioloog en, silly me, ik vergat een foto te nemen). Dochter M. en wederhelft E. deden verwoede pogingen om de haai in dieper water te krijgen, wat zelfs lukte, maar ik vrees dat de reddingspogingen niet veel uitgehaald hebben, want het dier werd door de branding telkens weer het strand opgeworpen, en het had duidelijk geen kracht meer om tegen de branding in te zwemmen. Jammer, maar helaas.

Voor de terugkeer richting auto, kozen we wijselijk voor het pad tussen de duinen, waar we wat minder last hadden van de (tegen)wind (en vooral van het zand).

Na een ‘opwarmstop’ in een van die ‘strandbarakken’, waarvan er tot mijn verbazing enkele open waren, voor warme chocomelk en muntthee (en een plaspauze), werd het te donker en te koud, en reden we terug naar Gent (zonder omweg via Knokke), waar we de gezellige namiddag afsloten met een bezoek aan ons ‘huisrestaurant’, want na zulke uitstappen heb ik zelden zin om te beginnen koken.

Responses

  1. Mor alleeeee, foto’s van de wederhelft, maar niet van jezelf? En ik ben zo curieus hoe je er nu uitziet, met die 28 kilo (was het toch?) minder?

  2. Een geweldig idee, moest ik geen schrik hebben van dat waaiend zand dat altijd zo zeer doet.

    • Waarom denk je dat we in het terugkeren op het duinenpad liepen ipv op het strand? De wind was daar minder sterk en er was veel minder zand.

  3. […] Meestal kijk ik met een goed gevoel terug op de voorbije vakantie maar nu is het eerder met gemengde gevoelens. Het was niet echt wat ik mij voorgesteld had, en zeker geen ontspannen vakantie. Het is uiteraard gewoon leuk om thuis te zijn, en dat blijft positief, maar er moest nog een en ander gebeuren voor het werk (deadlines te halen voor een publicatie), ik wou nog een en ander doen voor Gentblogt dat ik in de weken ervoor wat verwaarloosd had, er waren de nodige voorbereidingen voor bezoek op kerstdag en op nieuwjaar, er moesten cadeaus gekocht worden, er moesten andere boodschappen worden gedaan (zoals een nieuwe bril voor mij, nieuwe bh’s, nieuwe kleren – en allemaal vóór de solden, jawel), er moest geluisterd worden naar kinderen met examenstress, er moest naar dokters gegaan worden en daarnaast is er natuurlijk dat eeuwige huishouden met koken, wassen, plassen en altijd maar opruimen. Bovendien bleek er meer dan eens van alles samen te komen, wat zeker niet bevorderlijk is voor een relaxed gevoel. Gelukkig was er nog onze uitstap naar Cadzand. […]


Geef een reactie

Categorieën

