Gepost door: pharailde | december 11, 2011

Een gewone zaterdag

Dat bezoek dat hier vorige week binnengewaaid is, had dus ook een mp3-speler mee. Dochter E. pakte haar cadeau uit, maar het ding bleek niet te werken: het scherm gaf geen enkel teken van leven, ook niet na enkele uren opladen. Wij er dus op maandagavond terug mee naar de winkel, waar ze ook alleen maar konden beamen dat het scherm dood bleef. Gelukkig bleek het nog net binnen de tien dagen na aankoop te zijn (ik had hem al de week ervoor gekocht, maar alles netjes in de verpakking gelaten), en konden we hem probleemloos omruilen. Alleen, ja, er waren geen toestellen meer binnen (behalve het toonzaalmodel, maar daarin hadden we dan ook weer geen zin), dus was het wachten tot de nieuwe levering op zaterdag.

Wij dus gistermorgen (allez, eigenlijk al middag) op boodschappentocht in de buurt. Eerst naar de apotheker, waar ik o.m. zuigtabletjes tegen de keelpijn wou kopen (tja, die virussen doen pogingen om mij er onder te krijgen, maar voorlopig houdt alles goed stand, en blijven de symptomen draaglijk, op een lichte kriebelhoest na). Lap, kreeg ik te horen dat de gebruikelijke tabletten uit de handel genomen werden, joost mag weten waarom, en dus was het weer beslissen over iets anders. Dat helaas heel wat minder lekker is. Ik hield ondertussen al mijn hart vast voor de rest van de boodschappen, want eens het begint tegen te gaan …

De volgende halte was dus voor de bestelde mp3-speler, maar dat ging verbazend vlot. Het ding was binnen, en bleek na controle – ah ja, ik had wel gevraagd om het in de winkel zelf nog uit te testen – zowaar zelfs te functioneren (er verscheen toch al beeld op het schermpje). Ondertussen was mijn oog gevallen op een vuilnisbak aan de winkeltoog, precies het model (van Brabantia) dat ik eigenlijk al een tijdje zou willen kopen, maar nog niet actief gezocht heb. Op mijn vraag of ze die ook verkochten, kreeg ik helaas een negatief antwoord. Vroeger wel, maar nu niet meer. Verdorie toch.
Dus een vraagje hier: weet iemand in het Gentse een winkel zijn waar ze van die huishoudspullen als vuilnisbakken, wasmanden, e.d. verkopen (ik weet het, shame on me, maar heb nog geen tijd gehad om het zelf eens te googelen).

Wij dan naar de Colruyt, waar we de avond tevoren, naast vele andere noodzakelijkheden, iets kochten met een bon. U kent dat wel, er kleeft een bon op het product zelf, en dat wordt direct verrekend aan de kassa (ik heb wel altijd compassie met het winkelpersoneel, dat ze zich daarmee ook nog een keer moeten bezighouden). Die bon was dus aan de aandacht ontsnapt, maar ik wou toch wel mijn euro korting. Geen enkel probleem daarmee (al een gemak dat de Colruyt zich nagenoeg naast de deur bevindt, anders zou ik het er niet voor over hebben, voor die euro). Ik moest ook nog een paar kleinigheden hebben die ik de dag ervoor vergeten was, en ik zag al op tegen het vele volk (vorige week gingen we op zaterdag en toen was het erg), maar gisteren was het er bijzonder kalm en stonden we snel weer buiten.

Op naar het schoenfabriekske dan maar. Dochter E. had vorig jaar een paar van die Ugg-achtige laarzen gekregen, maar – hoewel ze ook nog duur genoeg waren – was heel haar linkerhiel losgekomen. Dus op zoek naar een paar nieuwe. De hele winkel rondgelopen en tot mijn grote verbazing zag ik er nergens, want zoooooo snel verdwijnt iets toch niet uit de mode. Maar dan viel mijn oog op een zijkant, en daar stonden ze. Dochterlief had nog enige tijd nodig om te kiezen (ze is redelijk moeilijk qua smaak van schoenen, om het eufemistisch uit te drukken), maar vond dan toch een paar naar haar smaak. Oef. Nu afwachten hoe lang deze zullen meegaan.

Maar uiteindelijk was het lot ons gunstig gezind, gisteren. Op een goed uur tijd gingen we naar 4 winkels, en vonden ongeveer alles wat we nodig hadden. We hebben het soms al anders geweten.

De rest van de dag verliep redelijk kalm: gewoon wat lezen, wat werken (voor het werkwerk), wat wassen en koken voor het alweer bijzonder aangename bezoek van ’s avonds.

Responses

  1. Ik kocht zo’n Brabantia vuilbak op de Antwerpsesteenweg, ter hoogte van bakker Bundervoet is er zo’n soort bazaar van huishoudspullen. Mét garantie trouwens.

  2. Den blokker?
    Jullie gewone zaterdagen klinken mij toch altijd vermoeiend hoor.


Geef een reactie

Categorieën

