Gepost door: pharailde | november 27, 2011

Dromenland

Ik was dit weekend een poging aan het doen om onze slaapkamer wat te kuisen, toen ik me zo bedacht dat het toch fijn zo zijn om ooit – en liefst voor ik dement ben – te kunnen slapen in een mooi afgewerkte en gezellige kamer.
Voorlopig zullen we het nog maar wat doen met slapen in een magazijn, met werkgerief en ander materiaal zoals bv. een hele nest balken, met dingen die eens moeten worden opgekalefaterd, met een kleerkast met kapotte deuren – tja, er is immers ook een dressing voorzien, dus koopt een mens geen nieuwe kleerkast -, met dozen vol boeken en speelgoed, met muziekinstrumenten (lees een drumstel (over dat tweede dat ergens in een hoek staat, spreek ik nog niet) en een gitaarversterker of zoiets), en zo nog het een en ander dat nergens anders een plaats vindt en niet weg mag.

Eén geluk nog. Als ik in mijn bed kruip, is het donker en ben ik alleen nog geïnteresseerd in mijn boek en in slapen. En om te slapen, doet een mens doorgaans zijn ogen toe. Probleem weg dus. Voor efkes. Of noemen ze dat struisvogelpolitiek?
(En tja, die slaapkamer is nog niet voor subiet. Eerst moeten er nog een heleboel andere dingen gebeuren.)

Responses

  1. Onder enige lichte druk is hier de slaapkamer opgeruimd. Alle zakken en dozen die rond stonden werden in mijn handen geduwd, kijk eens of dat weg kan en ik heb van mijn hart een steen gemaakt. Nu is er ruimschoots plaats, zo veel dat ik enthousiast mijn pa smste dat hij mijn bureaukastjes kon brengen en hij meteen ook mijn dressoir meebracht. Ruimte om die laatste zakken met kleren in op te bergen en toch nog plaats om rondom het bed te gaan.

  2. We kunnen u nog altijd inschrijven voor ‘help, mijn man is een klusser’ hè?
    Kunt ge zelf kiezen welke ruimten er eerst af gewerkt worden.
    Een goeie tweede is ‘Huizenjacht’ waarin Michele met een klusteam een kamer komt aanpakken terwijl je zelf een dag van huis weg moet. (wel makkelijk natuurlijk).

  3. Hé, dat ken ik. Alleen is het bij mij een bad in plaats van een drumstel :). Don’t worry, komt allemaal ooit goed!


Geef een reactie

Categorieën

