Gepost door: pharailde | november 6, 2011

Perceptie

Een mens zou denken dat als er één iets is dat objectief af te meten is, met cijferkes en statistiekskes en mooie grafiekskes, dat dat het weer is. Maar niets is minder waar, zo valt mij nu toch op.

De afgelopen dagen/week kregen we regelmatig identiek hetzelfde weerbeeld als tijdens de voorbije zomer, tot en met de temperatuur.
Deze week hoorde je dan ook niemand klagen, integendeel. Zelfs niet echt toen het regende. Want iedereen geniet eigenlijk wel van de aangename temperaturen buiten, ook al kan je dit niet meer normaal noemen.

Hoe anders deze zomer, toen er steen en been geklaagd werd over de nattigheid, en de kou, en de kwakkelzomer. En het weer zelf was identiek.

Responses

  1. Tutut. Ik herinner mij deze zomer dat ik telkens als ik met redelijk weer op de fiets vertrok, ik kletsnat weer terugkwam.
    Nu zijn er ook droge dagen, helemaal droog.
    (en het licht is zo mooi)

  2. Er zijn simpelweg geen seizoenen meer, iets wat ik overigens niet toejuich.

  3. Ach ach, dat is gewoon de combinatie van de evolutie van de natuur + (de gevolgen van) de welvaart. Alles verandert continu, of je het nu wil of niet.


Geef een reactie

Categorieën

