Gepost door: pharailde | september 30, 2011

Sarah?

Ik zie hier tot mijn schande dat het alweer een week geleden is dat ik hier nog gepasseerd ben. Dat wil natuurlijk alleen maar zeggen dat ik bezig was met andere dingen en dus geen tijd vond om hier iets te posten. Die andere dingen waren uiteraard de gewone dingen, die toch alweer iets beter gingen, maar vooral ook leuke dingen, zoals woensdag een avond in het NTGent voor Opening Night (waar ik helaas, ondanks het feit dat het een schitterend stuk was, de hele avond heb zitten vechten tegen de vaak – en yes, ik heb uiteindelijk gewonnen – moeten ze het maar zo warm niet maken in de zaal). Donderdagavond vond je ons dan weer terug in het STAM voor de opening van de tentoonstelling over het schitterende Liber Floridus, een relatief kleine maar zeer leerrijke tentoonstelling. Zo leerde ik onder andere dat we dit unieke stuk, een ‘encyclopedie’ uit 1121, hier gewoon in de Gentse universiteitsbibliotheek bezitten, en dat die ‘duistere middeleeuwers’ heel wat meer kennis hadden dan we geneigd zijn te denken. Ik kan alleen zeggen, het is meer dan de moeite waard om daarvoor eens af te zakken naar het STAM.

Maar het leukste evenement van de voorbije week is inmiddels ook al bijna een week geleden. Vorige zondag was ik jarig, jawel 50 lentes, zo’n lekker rond getal, en dus reden voor een uitgebreider viering. Vorige zaterdag hadden wederhelft en kroost een feestje in elkaar gestoken (toegegeven, het was geen complete verrassing, maar heb de organisatie wel aan hen overgelaten) en een aantal vrienden uitgenodigd – u leest er hier trouwens alles over. Een supergezellige avond, met ook de aanwezigheid van wederhelft en voltallig kroost met aanhang (bij dezen langs deze weg nog eens een dikke knuffel en een dikke merci voor al het werk dat jullie verzet hebben), en een heleboel vrienden, lekker eten en heerlijke taart. Er was slechts één ding jammer, en dat was het feit dat zo’n avond altijd veels te kort is om met iedereen uitgebreid bij te kletsen (bij dezen nogmaals sorry aan diegenen die ik schromelijk verwaarloosd heb, ik ben een slechte gastvrouw).
Bij dezen ook nog eens bedankt voor jullie complimentjes over hoe goed ik eruit zag. Ondanks het bleh-gevoel van de dag ervoor, wat ook duidelijk aantoont dat dat bleh-gevoel alleen maar voor de ‘te-moeten-dingen’ is, en niet voor de leuke dingen. En ja, mijn impuls om die zaterdagmiddag bij de kapper mijn haar te laten opsteken, was niet zo’n slecht idee, dat ziet er altijd beter uit dan dat ik het zelf doe natuurlijk 🙂 (en om maar aan te tonen hoe druk het deze week was, ik heb nog niet eens de tijd gevonden om de foto’s die genomen zijn op mijn pc te zetten).
En nog bij dezen, ook aan iedereen een dikke dankuwel voor de cadeaus en de gulle bijdragen voor datgene wat ik eigenlijk stiekem al een tijdje wil (en dat mijn lieve wederhelft even stiekem blijkt doorgegeven te hebben): zo’n intelligente telefoon.

En dan is er over dat verjaren nog iets dat mij bezighoudt: het wordt gemeenzaam gezegd dat je als je 50 wordt, Sarah ziet (de vrouwen toch, de mannen krijgen Abraham te zien), maar hoe ik ook kijk en zoek, ik weet nu nog altijd niet hoe ze eruit ziet. Zucht. Trouwens, ik vind dat de vrouwen Abraham mogen te zien krijgen, en de mannen Sarah. Zou dat geen beter idee zijn?

(en als er manke zinnen of spellingsfouten instaan, dan is dit te wijten aan het late uur, en mijn gebrek aan courage om het geheel nog eens na te lezen)

Responses

  1. Een intelligente telefoon! Die kan ons uit zichzelf bellen om te vragen of we na het Mas eens mee gaan naar het STAM! Ik ben helemaal voor zo’n foon!

    Sinds wanneer valt 25 september in de lente? 50 herfstjes!

  2. Nogmaals: het was een fijn feestfestijn! Dank aan allen die eraan meewerkten, zoals je man en je voltallige kroost.
    Op je 51 zelfde tijd, zelfde plaats?

  3. 50, piepjong. Ik had die barrière ook maar die grenzen worden heel snel verlegd als je het zelf wil.


Geef een reactie

Categorieën

