Gepost door: pharailde | september 23, 2011

Even bleh

Het is blijkbaar weer zulk een periode, het moddert blijkbaar al een tijdje aan maar inmiddels is dus duidelijk: alleen maar zin hebben om diep weg te duiken in een cocon en de boel de boel laten. Ja, leuke dingen, dat zie ik wel zitten (zolang ik ze niet te veel zelf moet organiseren, want daar heb ik de puf niet voor). Ik denk dan ook dat daar het schoentje wat wringt: om een of andere reden ontbreekt mij energie en lijkt al wat ik moet doen – huishouden, het werk, de andere engagementen – op een mount everest. Bovendien heb ik ongelooflijk last om mij te concentreren waardoor dingen minstens dubbel zo lang duren dan anders, en de berg dus nog groter lijkt natuurlijk.

En tussen ons gezegd en gezwegen, want ik wil er nu ook niet te veel over zagen: ik heb het dit jaar zo ongelooflijk moeilijk met de dagen die almaar sneller korter worden – ik wil licht, veel licht – en het zal ook wel bon ton zijn om daarover te klagen, maar ik vermoed toch sterk dat het feit dat de voorbije zomer de batterijen niet voldoende konden opladen door de verminderde zonne-energie, een rol speelt.

Of zou het dan toch de invloed van de leeftijd zijn, een (naderende) midlifecrisis? Maar dat kan toch niet dat die 5 en die 0 toch een rol zouden spelen. Dat weiger ik gewoon aan te nemen omdat ik daar echt niet mee bezig ben, integendeel.

Maar bon, ’t zal ook wel slijten zekerst. Met tijd en boterhammen. Misschien toch nog beetje werken (shhttt), is hoe dan ook bijna weekend. En die was, die zal er volgende week ook wel nog liggen zeker?

Responses

  1. einde van de zomer, begin van de herfst.
    DE periode waarin ik ook even een zetje nodig heb in de zin van een vitaminekuurtje en een ijzer kuurtje.

  2. Zeg, maar, ik hoor zo weinig over je gewicht? Gaat alles goed?

  3. Daar heb ik zaterdag niks van gemerkt.
    En nu je dit hebt geschreven, heb je toch niet zelf moeten opruimen?
    Je zag er nochtans zeer eclatant uit!

  4. Dat is nu het grote voordeel van ‘was’. Die blijft gewoon liggen als je er niets aan doet. Tof hè. Voor hetzelfde geld moest je er nog achter zoeken, maar nee, het ligt daar waar je het achtergelaten hebt.

  5. Je zag er geweldig uit! Het mag gezegd worden 🙂

  6. Het korten van de dagen, minder licht, minder zon (alhoewel, de zomertypes mogen niet klagen nu)…het zou wel een rol kunnen spelen in de gemoedstoestand. Maar ik denk toch dat dit een momentopname was, want de dag na dit schrijfsel van je zag je er inderdaad opgewekt en fantastisch uit!

  7. […] vond om hier iets te posten. Die andere dingen waren uiteraard de gewone dingen, die toch alweer iets beter gingen, maar vooral ook leuke dingen, zoals woensdag een avond in het NTGent voor Opening Night […]


Geef een reactie

Categorieën

