Gepost door: pharailde | september 6, 2011

Genekt

Ik ging vanavond met dochter E. naar mijnheer doktoor, die met veel plezier een naald in haar bovenarm mocht ploffen (enig sadisme is de man niet vreemd). De tweede inenting in een reeks van drie. Gelukkig heeft ze er niet echt last van. Terwijl ik toch moest gaan, nam ik maar meteen dochter M. mee. Zij had bij het rechtkomen in haar bed (gisteravond of vanochtend) een verkeerde beweging gemaakt met haar hoofd (iets te ver naar voor of naar achter gedraaid, vraag het me niet), waarbij ze het gevoel had dat er in haar nek iets verschoven of geforceerd was. In elk geval deed het pijn, en had ze ook hoofdpijn. Echt uitgekiende timing, want vanochtend had ze examen (dat hoogstwaarschijnlijk ok was), en donderdag heeft ze nog haar twee laatste. In de loop van de dag beterde het niet echt, dus mee naar de dokter. Verdict: hoogstwaarschijnlijk een probleempje met een spier of een pees hoog in haar nek. Remedie: rusten, pijnstillers, spierontspanners en geduld. Ideale omstandigheden om te studeren dus.

Oh, en ik kom duidelijk in een nieuwe levensfase terecht. Over enkele weken rond ik de kaap van een halve eeuw en mijnheer doktoor vroeg prompt of ik al een griepprik gehad had. Ik word dan wel 50 maar ben nog niet bejaard zunne (en ja, ik weet dat dat nuttig kan zijn, maar ik heb in mijn leven misschien al twee of drie keer griep gehad, meestal passeert dat langs mij, maar ik had vooral moeite met het feit dat hijzelf zo de link met mijn leeftijd legde).

Responses

  1. Oooo, je dochter ziet sterretjes en gij bijna Abraham!
    Wat me eraan doet denken dat ik ook met een dochter moet gaan voor haar drie inentingen tegen baarmoederhalskanker.

    • Voor zover ik weet zien de mannen Abraham, en krijgen de vrouwen Sara te zien. Nu ik erover denk, zou eigenlijk omgekeerd moeten, niet?

      • Ik heb dat nog nooit gehoord.
        Niks omgekeerd. Voor de vrouwen een groen blaadje! Jezus zelf bijvoorbeeld! 33 lijkt mij een lekkere leeftijd.

  2. Kreeg ze die inentingen niet via school? Of zijn die dan ook volledig terugbetaald?

    Wat de nek betreft: hopelijk alleen maar dat en geen geblokkeerde wervel. Van dat laatste kan ik meespreken. Een kramp in je nek is trouwens ook heel aangenaam.

    Bijna 50 jong! Dat is nog piep. Laat dienen doktoor maar klappen… Weet hij veel!

    • Neen, daarvoor is ze al te oud: het zijn de twaalfjarigen die dat gratis ende voor niet krijgen. Hier kost het de prijs van de inenting (weet zelfs niet meer hoeveel het was, gekocht samen met een hoop andere dingen) en het remgeld van de visite aan de huisarts. Maal 3, want dat is dus een herhalingsinenting.

      En die nek, tja, de dokter sprak van een spier of pees, aangezien ze hem redelijk goed kan bewegen (doet wel pijn, maar het lukt wel). Kan me voorstellen dat een geblokkeerde wervel niet van de poes is.

      En ik voel me met de dag pieperder (maar dat woord bestaat niet zekerst)


Geef een reactie

Categorieën

