Gepost door: pharailde | juli 21, 2011

Gentse Feesten

Ik weet dat het hier weer wreed stil is, maar ja, tijdens de tweede helft van juli zitten wij gedurende een tiental dagen op een ander. U vindt mij dan ook hier terug, en hier, en hier en hier en ook hier.

(Alex Barti uit Denemarken, de allerbeste voorstelling die ik tijdens dit festival gezien heb. Wat die man met zijn pop allemaal kan, ongelooflijk. En bovendien ook een schitterende timing en interactie met het publiek, waarbij geen twee voorstellingen gelijk zijn, integendeel)

(Hier onze vrienden-artiesten van het knotsgekke Marimbondo uit Portugal – foto: Max Van Hemel)

Nog tot en met zondag. En dan nog efkes uitblazen, en opwarmen, en droog worden, want de weergoden, die willen echt niet mee. Op al die jaren Puppetbuskers herinner ik het mij toch niet dat het al zo slecht geweest is, en vooral zo lang. Wel eens slechte en natte dagen, maar ik herinner mij toch geen periode van een week. Maar zoals ze hier in Gent zeggen: “nie pleuje”.

Voor de rest heb ik tijdens deze feesten samen met vriendin San ook genoten van Ginds, tussen de netels, een schitterende productie van het NTGent en Mira-MirO, en van Gate Seven, de nieuwste voorstelling van Kamer 58. Dat laatste deed wel wat raar om te kijken zonder dat dochter M. op het podium stond. Voor haar was het natuurlijk nog eigenaardiger om te zitten kijken in plaats van mee op het podium te staan, maar ze had zo’n nood aan vakantie dat het ze dat helemaal niet zag zitten. Zo gaat dat in het leven, er is een geschikte tijd voor alles, en aan alles komt een eind, hoe jammer we dat soms ook vinden.

Responses

  1. Wij dachten uw manlief E. te zien huppeldansen doorheen de begintune van het journaal bij de aankondiging van de laatste dag Gentse Feesten. Met groene t-shirt, wapperende kinbeharing en jonge pop (dochter? Het had gekund hè?)
    Maar na diverse pogingen op het beeld stil te zetten, denken we dat er -ongelooflijk maar waar – een zeer gelijkend figuur in Gent en omstreken rondloopt.


Geef een reactie

Categorieën

