Gepost door: pharailde | juli 12, 2011

Neerwaarts

Ik zal het dus nooit leren hé.
Het zit zo. Ik ben dol op bloemen in huis. Aangezien wederhelft E. er de man niet naar is om mij daarmee te verwennen (geen probleem, het zou leuk zijn, maar ik zit daar niet meer mee, een mens kan niet alles hebben, nietwaar), koop ik doorgaans af en toe een boeketje voor mezelf.
Zien doet kopen, zeggen ze, en dat is ook hier van toepassing. Een bloemenwinkel passeer ik zelden, maar wel het bloemenhoekje in de Colruyt, op weg naar de kassa. Daar komen we wekelijks.
En ik heb mij daar dus al te dikwijls laten verleiden. Tegen beter weten in, telkens denkend/hopend dat ze nu wel langer zullen staan dan de vorige. Maar neen. Pak nu de zonnebloemen die ik vorige vrijdag kocht, om zo’n heerlijk zomerse sfeer in huis te krijgen. Enkele staan nog rechtop maar de rest hangt er maar slapjes bij, hun kopjes (allez, koppen) naar beneden hangend. Geen fleurig zomergevoel, eerder een deprimerende toestand. Net zoals die rozen onlangs.

En het gaat er mij niet om dat ik per se de goedkoopste bloemen wil, integendeel. Ik wil dus gerust enkele euro’s meer uitgeven, als ik maar een stuk langer kan genieten van een boeket.

Het wordt nu echt tijd dat ik het leer. Help het mij dus onthouden, geen bloemen meer in de Colruyt!

Responses

  1. Die van Aldi en Lidl zijn meestal wél uitstekend van kwaliteit, en veruit de goedkoopste ook. Colruyt doe ik ook niet meer, die hangen zeer snel. Maar je moet natuurlijk ook geen rozen gaan kopen midden in de winter, of als het 30° is, dan weet je gewoon dat het niet lukt.

    Trouwens, een aanrader, zeer vers qua bloemen en goed te doen qua prijs, is Marleentje. Er zit er ene op de Rooigemlaan, vlak aan het zwembad, en ene in de Dampoortstraat. Als ik daar moet passeren, heb ik altijd wel iets mee. Voor 15€ kan je er al een heel knap boeket hebben.

  2. Beetje sprite of anders gewone suiker in hun water oplossen, leven ze langer.

    Zelf wil ik geen snijbloemen, zo zielig afgesneden bloemen die je zet dood te gaan in je woning.
    Geef mij maar een mooi plotplant met bloemen aan. Veel duurzamer.

  3. Marleentje op de Rooigemlaan is inderdaad een waardig alternatief voor de C.


Geef een reactie

Categorieën

