Gepost door: pharailde | juli 11, 2011

Metal

Je raadt nooit wat ik momenteel zit te eten. Zowaar fruitpap. Met veel liefde klaargemaakt voor de jongste dochter die er sinds vanochtend als een echte, echte puber uitziet: met blokjes op de tanden bovenaan en onderaan. Voor de komende twee jaar. Met alle ongemakken van dien, en dat het moet wennen, en dat ze niet goed kan bijten, en dat dat pijn doet als ze bijt. Nu, ik kan me dat levendig voorstellen. Ik heb zelf nooit een beugel gedragen, maar er moet maar een minuscuul vezeltje tussen mijn tanden blijven zitten, en ik word er al onnozel van.
Dus, aangezien ze niet kan bijten, maak ik haar een fruitpapke klaar, dan heeft ze toch wat vitamientjes en zo binnen (ze kon de laatste week sowieso al moeilijker bijten door die vier tanden die getrokken werden). Heeft ze er toch zelfs niet willen van proeven, tsss. Dus eet ik het nu maar – met smaak – op, een mens kan dat toch niet weggooien.

En voor de rest gaat alles hier zijn – hectische – gangetje, en tellen we eigenlijk wel af naar de vakantie. Vanaf vrijdag. Eigenlijk dus al vanaf donderdagavond. En zaterdag beginnen dan de Gentse Feesten. Aangezien ik nog altijd zo moe ben, zie ik daar wel wat tegenop, maar anderzijds kijk ik er ook naar uit, want dat is toch wel een speciale sfeer.

Inmiddels heeft dochterlief ook haar uitslag gekregen, en moet ze twee vakken opnieuw doen (maar door die clusters houdt dat wel in dat ze zes examens heeft). Nadat de eerste ontgoocheling was weggeëbd (het kwam nu ook niet als een complete verrassing maar een mens gelooft nog altijd in mirakels), ziet ze het wel zitten.

Vorige vrijdag was het alweer examentijd, ditmaal voor zoon S.W., die voor de tweede keer zijn praktisch rij-examen mocht gaan afleggen, en dit keer wel slaagde. Nog een rijbewijs erbij in het gezin, da’s al dat gemakkelijk is. Niet dat we daar voorlopig veel nut van zullen hebben, want sinds gisteravond zit hij voor de komende twee maanden in Stavanger.

Zoon J. zien we de laatste tijd ook niet zo veel. Hij heeft een jobke bij iemand die regelmatig geluidsversterking doet, wat heel interessant is, want de ervaring blijft nog altijd de beste leerschool. Vorige week zat hij ook een dag op Werchter (plus een halve nacht, wachtende op de eerste trein) en vandaag is hij voor een dagje heen en terug naar Dusseldorf, bij mensen die hij daar kent. En tijdens de Gentse Feesten kan hij van techniek doen op Boomtown.

Responses

  1. Spijtig van de dochter (en die clusters, dat is toch effenaf niet echt fair), proficiat aan alle anderen. En merci voor de waarschuwing: vrijdag gaan hier de ‘rekkers’ erin en maandag de blokjes. Ik had nog niet zo ver gedacht eigenlijk…
    Veel plezier op de Gentse feesten. Ik kom misschien eens af met de dochters naar het puppet buskers festival. De jongste vond dat een paar jaar geleden echt de max (ook al goot het water…)


Geef een reactie

Categorieën

