Gepost door: pharailde | juni 28, 2011

Stil

Ik weet het, het is hier stil de laatste weken.
Niet dat ons leven stilligt, maar de fut ontbreekt om het hier op te schrijven. Overdag schiet er mij van alles door het hoofd dat ik wil vertellen, en tegen dat het avond is, en ik tijd heb om achter het scherm te kruipen, komt het er niet meer van.

Ik voel me ook niet zo goed in mijn vel: heb een beetje het gevoel te veel geleefd te worden. Dat er allemaal dingen moeten, dat er te veel engagementen tegelijk zijn. Het lukt me niet zo goed om mij te concentreren of om mijn tijd efficiënt te organiseren (als ik moet schrijven, begin ik blogs te lezen, als ik van planning doe (voor gentblogt), begin ik mijn mailbox op te ruimen, als ik eigenlijk aan het eten moet beginnen, ga ik eerst nog de krant lezen, enz.). Het liefst van al zou ik een weekske (of twee, drie) in een cocon kruipen, de boel de boel laten, en alleen dat doen waarin ik zin heb. Maar dat zit er niet zo direct in, peins ik, want de mallemolen draait maar voort.

Voor de rest vullen wij ons dagen met o.m. bezoeken aan de oogarts (anderen gaan op gezinsuitstap naar de zoo of het pretpark, wij naar de oogarts aangezien we allemaal brillen) en de opticien voor nieuwe bril, nieuwe glazen, nieuwe lenzen, enz. (we weten weer waarom we gaan werken). Ook orthodontist en tandarts passeerden meermaals de revue, nu voor dochter E. Het was nog spannend om de papierwinkel voor de mutualiteit rond te krijgen vóór haar 15de verjaardag (onze schuld, een beetje te lang gewacht) maar het is toch gelukt. Nu staan we voor het echte werk: vooraleer de blokjes geplaatst worden moesten/moeten er vier tanden uit (zonde, maar helaas niets aan te doen, een kaakoperatie zagen we toch ook niet zitten), gisteren waren de eerste 2 aan de beurt, waardoor het kind niet alleen last had van de warmte maar ook van haar mond (de tandarts mocht nog zo zeggen dat ze niets ging voelen, ik wist wel beter). Vrijdag de twee aan de andere kant. En dan over een kleine twee weken de blokjes.

En dan waren/zijn er natuurlijk nog de examens (morgen het laatste voor dochter M., zij telt inmiddels de uren af, dat van die laatste loodjes, weet je wel, en zeker nu het zo heet was gisteren en vandaag, die timing kon ook beter) met de nodige stress. Vorige week was er ook nog de GIP-voorstelling van zoon J. en zijn klas: een optreden van een bandje waarvoor licht en geluid en camerabeelden e.d.m. moesten geregeld worden. Niet echt perfect, maar toch voldoende om erdoor te zijn (we kregen alvast toch geen telefoon van de school om te melden dat hij niet geslaagd is). Dus morgenavond naar de proclamatie en diploma-uitreiking. Alweer een hoofdstuk afgesloten. Morgen is het dan ook rapportdag voor de andere twee, en zoals al gezegd, het laatste examen voor dochter M. (gevolgd door nog een weekje zenuwen, tot 7 april juli). Spannende tijden dus nog.

Responses

  1. April? Juli zeker?

  2. Juli dus (een beetje vroeger in mijn bed kruipen, zou misschien ook helpen)


Geef een reactie

Categorieën

