Gepost door: pharailde | april 26, 2011

Thuis

Het is nu kwart over middernacht (en technisch gezien dus al woensdag), en ik ben net een half uurtje thuis, nadat ik vanochtend om half negen vertrokken ben. Na het werk was er immers nog een vergadering met de vrienden van het Stadsarchief, waarna ik rond half tien heeeeel efkes thuis was, om onmiddellijk aan te zetten richting Zaventem. Jawel, de oudste zoon kwam vanavond terug uit Stavanger (ik weet het, hij heeft 2 dagen school gemist – de vrijdag voor de vakantie en de dinsdag erna, maar het prijsverschil voor een ticket scheelt daardoor toch met gemak tussen € 100 en € 150, en dat vinden we toch wel de moeite). Normaal gezien komt hij dan met de trein naar Gent, maar aangezien hij pas om 22.15 u. landde, zou dat veel te laat geworden zijn.

Dus wij naar Zaventem. Dat was ook een ideale gelegenheid om in het gaan, in de beslotenheid van de auto, onder ons tweetjes gezellig de dag te overlopen en gewoon over van alles te zitten kletsen, en in het terugkeren te luisteren naar de verhalen van de zoon. Eigenlijk hou ik wel van lange autoritten (als je kan doorrijden tenminste, die drie kwartier file vanochtend was minder leuk), ik vind het doorgaans geen straf om op reis lang in de auto te zitten.

Ook de rest van de week ziet er goed gevuld uit: morgenavond gaan we naar het NTGent, naar Een bruid in de morgen van Hugo Claus, met zowaar én Els Dottermans én Chris Thys én An Miller! (doet mij herinneren aan de tijd toen we elkaar nog niet lang kenden, en samen af en toe figureerden in het NTG, en ooit dus samen met Els Dottermans en Chris Thys op de planken stonden). Donderdagavond is er dan een opening van een tentoonstelling rond het oude parochiearchief van Sint-Jacobs in Gent en vrijdagnamiddag moet ik voor het werk naar een studienamiddag in Aalst.

Drukke dagen in het verschiet dus. In tegenstelling tot de voorbije weken, toen we volop genoten van het zomerweer, ik af en toe een dagje vakantie had, en het, ondanks dat ik veel tijd in Gentblogt heb gestoken, toch heerlijk rustig was. Zelfs gaan werken was op sommige momenten relaxed, want vrijdagnamiddag waren we er slechts met drie (en een zwijgende telefoon). Pure luxe dus.

Nu ga ik wel vlug mijn bed opzoeken (of ik val in slaap in het theater morgen).

Geef een reactie

Categorieën

