Gepost door: pharailde | maart 23, 2011

Zo kan het dus ook

(Ik wou dit stukje gisteravond eigenlijk al neerschrijven, kwestie van toch een keer kort op de bal te spelen, maar toen deed wordpress behoorlijk moeilijk (kon niet aan mijn blog), en moest het wachten tot nu. Tja, Murphy hé)

Ik sukkel al een paar maanden met mijn knie, niet echt erg maar wel vervelend. Maar aangezien ik niet allerhande onderzoeken door elkaar wou laten lopen, wou ik eerst die operatie achter de rug hebben. Tot mijn verbazing bleek die ook heilzaam voor de knie, want ik had geen last meer. Volgens mij vooral de (bed)rust, volgens de huisarts ook door de reeds kwijtgespeelde kilo’s. Ik blij uiteraard.
Tot ik weer aan het werk ging, en die knie na enkele dagen weer lastig deed. Is het van het lange zitten, ik weet het niet, maar het is behoorlijk vervelend. De dokters kunnen me dan wel aanraden om vooral zo veel mogelijk te bewegen, als de mechaniek wat tegenwerkt is dat niet altijd evident.

Ik dus naar de huisarts – kwestie van in medische sferen te blijven – en kreeg een briefje voor foto’s van mijn binnenkant. Ik belde maandag om een afspraak te maken, liefst aansluitend op het werk omdat het rx-fotolabo daar vlakbij is. Ik kon er zowaar gisteravond al terecht.
Gisteravond, om kwart over vijf stond ik in de praktijk voor de gebruikelijke handelingen: aanmelden, kleedhokje binnen, (half) uitkleden, foto’s nemen, weer aankleden, betalen, even wachten op de foto’s en weer buiten. Dit alles in welgeteld 8 (jawel, acht) minuten.
Ik heb al langer gewacht voor dergelijke onderzoeken (ik moet ook toegeven, het was niet in een ziekenhuis).

(oh ja, ook geweldig genoten van weer eens buiten te kunnen lopen zonder jas)

Geef een reactie

Categorieën

