Gepost door: pharailde | maart 1, 2011

Bolleboos

Wij hebben in onze vrienden/kennissenkring behoorlijk wat bollebozen.
Vraag me niet hoe dat komt, het is gewoon zo.
Mensen die bovendien met passie uren kunnen praten over wat hen bezighoudt en dat betreft niet noodzakelijk enkel professionele thema’s. Ze zijn namelijk in nagenoeg alles geïnteresseerd (en slagen erin om een en ander te onthouden van wat ze over een bepaald onderwerp lezen).
Boeiende mensen dus, van wie je heel wat kan opsteken.
Eén groot nadeel: je wordt daardoor wel enorm geconfronteerd met je eigen middelmatigheid.
Ik weet ook wel dat ik niet dom ben, en dat ik een en ander weet.
Maar ik kan daarmee geen mensen boeien, ik kan geen uren aan een stuk over een passie praten, ik twijfel altijd onmiddellijk en wil dingen subiet weer opzoeken waardoor om het even wie mij onder tafel kan praten (of ze nu gelijk hebben of niet).
En op zulke momenten voel ik mij behoorlijk onbenullig.
Ik zal er maar leren mee leven zeker.
Of een eigen dada zoeken. Mij verdiepen in een onderwerp.
Pas op, ik zou dat echt dolgraag doen. Archiefonderzoek, literatuur, … nog eens een historisch onderzoek(je) doen.
Zoals ooit, toen ik mijn thesis maakte. Ik vond dat, ondanks het werk, wel ongelooflijk plezant.
Als ik eens meer dan vijf minuten tijd heb. Misschien eens als ik met pensioen ga.

Responses

  1. I hear you. ’t Is raar, maar sommige mensen hebben dat nu eenmaal. Ben er ook altijd jaloers op.

  2. Ik kan dat ook niet, hoor. Het is niet erg, anders zouden we allemaal teveel zeggen en nooit in ons bed geraken 😉

  3. Hé Jonge Dame, niks middelmatigheid!
    Je verzorgt een eigen blog, je bent een spil in de planning van de beste stadsblog van Vlaanderen, mooi werk in het lib. archief, stuurvrouw in een gezin met 4 kinderen en een zeer aktieve echtgenoot, en een fantastisch huis.
    Dus niks middelmatigheid, dat zijn ook jouw passies.
    Ik zie veel anderen dat nog niet nadoen.


Geef een reactie

Categorieën

