Gepost door: pharailde | februari 24, 2011

Nieuw

Het is dus inderdaad een nieuwe geworden
Ik trok met de gsm naar de winkel en vroeg of er een mogelijkheid was om dat kapotte microfoontje te laten herstellen. De verkoopster ging eens kijken en wist me te zeggen dat ik daarvoor een voorschot van € 50 moest betalen vooraleer ze er überhaupt willen naar kijken. En dan kunnen daar nog kosten voor de herstelling bij komen. Maar hoeveel dat ging zijn, dat kon ze me niet zeggen.
Voor een gsm die, voor zover ik mij herinner, rond de € 80 kostte, zeker de moeite niet om daarvoor zo veel geld uit te geven.
Dus werd het een nieuwe. Voor 49,9 €.
En verschrikkelijk dat ik dat vind. Om zo noodgedwongen product van een consumptiemaatschappij te zijn. Maar ja, ik had hem maar niet moeten laten vallen natuurlijk.

(Heel diep down droom ik wel eens van zo’n smartphonedinges om te allen tijde dingen te kunnen opzoeken. Maar ja, dat kost dan toch ook weer handenvol geld, en vooral, met mijn beperkte ICT-kennis (ik versta al de helft van de handleiding van deze simpele gsm al niet) zal ik daar toch maar een fractie van de mogelijkheden kunnen uithalen, dus waarom dan zo veel geld uitgeven).

Geef een reactie

Categorieën

