Gepost door: pharailde | februari 22, 2011

Klein beetje pech

Gisteravond werd ik bij mijnheer huisdoktoor eindelijk verlost van die vervelende nietjes in mijn vel. Bleek dat er een van de vijf naadjes niet volledig dichtgegroeid was (volgens mijnheer doktoor omdat de snede niet mooi recht maar schuin gemaakt is). Enfin, geen erg, een paar strips erop en verder moet de natuur zijn werk doen en zal dat wel spontaan genezen. Maar dat betekent wel dat ik nog minstens een week met een pleister rondloop, en dat mijn vel daar zo stilaan begint tegen te protesteren met jeuk en irritatie.

Omdat de wederhelft gisteren een bijzonder drukke dag had, ging ik met de bus naar mijnheer doktoor en ging ik hem (de wederhelft dus) bellen om mij te komen ophalen (je kan daar behoorlijk lang wachten en tegen dat je buiten bent is de busfrequentie gehalveerd). Zoals ik vreesde (maar tegen beter weten in hopend op het tegendeel) was het inderdaad druk, en belde ik naar huis dat ze alvast moesten eten, want wederhelft E. had nog een afspraak ’s avonds.
Enfin, ik probeerde het thuisfront te bereiken, want mijn gsm liet me in de steek. Ik hoorde hen wel, maar zij mij niet. Via sms konden de nodige boodschappen doorgegeven worden, ook om mij op te halen, en na een grondiger onderzoek thuis, konden we alleen vaststellen dat er iets moet haperen aan het microfoontje. Waarna mijn frank viel dat de gsm kort voor vertrek gevallen was.
Grrr. Kan ik weer op zoek naar een nieuwe, want ik acht de kans miniem dat dit op een goedkope manier hersteld kan worden.

Bij thuiskomst bleek op de koop toe ook dat een voorschrift van mijnheer doktoor voor nog een inspuiting, nog op naam van – ik vermoed – de vorige patiënt stond. Vermoedelijk heeft hij in zijn verstrooidheid de gegevens in de computer niet aangepast, en ik had er niet aan gedacht om naar mijn bril te grabbelen om de gegevens te controleren. Dus weer achternageloop: daarstraks even gebeld, en vanavond moet er iemand langsgaan om het juiste briefje.

Allemaal niet erg, dat weet ik ook wel, maar wel stom om daarin weer energie te moeten steken.


Responses

  1. Tegenslag is niet altijd even makkelijk op te lossen.
    Sterkte!

  2. Vele kleintjes maken meestel één grote ergernis. Je erover zetten is het enige dat je kan doen. (als ze mij dit zouden zeggen, krijg ik de kriebels 😀 )

  3. […] is dus inderdaad een nieuwe geworden Ik trok met de gsm naar de winkel en vroeg of er een mogelijkheid was om dat kapotte […]


Geef een reactie

Categorieën

