Gepost door: pharailde | januari 27, 2011

Karamazov

Weet je nog van dat boek De gebroeders Karamazov? Van dat eerste katern dat er dubbel inzat en het tweede dat ontbrak?
Ik ben toen op dinsdag (11 jan.) naar de boekhandel geweest, de verkoopster erkende het probleem, maar wist niet goed hoe het op te lossen vermits die uitgave al lang niet meer te verkrijgen is, ik suggereerde dat ik gerust eens wou terugkomen zodat ze ondertussen tijd had om na te vragen en ze vroeg of ik op donderdag kon terugkomen omdat dan de zaakvoerder in de winkel staat. Ik op donderdag dus terug, weer het hele verhaal gedaan, weer te horen gekregen dat die uitgave al heel lang niet meer te verkrijgen was en dat hij daarvoor de uitgever moest contacteren. Maar ik moest me geen zorgen maken, het ging in orde komen en hij ging me terugbellen.
Aangezien de ervaring al geleerd heeft dat een dergelijke belofte niet altijd betrouwbaar is, belde ik vorige week zelf nog eens op, om te horen te krijgen dat hij me niet vergeten was, dat hij de uitgever niet kon bereiken en dat hij me ging bellen. En jawel, vanmiddag kreeg ik een bericht dat ik een andere uitgave kon afhalen, mits een opleg van € 6. Daarmee kon ik perfect leven, en ik ben het na het werk maar onmiddellijk gaan ophalen, zodat deze zaak nu als afgerond kan beschouwd worden. Voor mijn € 6 extra heb ik nu wel een mooi ingebonden exemplaar, met harde kaft en omslag, in plaats van een paperback (en neen, ik heb nog niet de courage – en de tijd – gevonden om alle 941 pagina’s te checken).

Ik heb nu wel een ander probleem (een luxeprobleem, ik weet het): ik was inmiddels begonnen in Congo van David Van Reybroeck. Ik dacht dat dit absoluut niet geschikt was als bedlectuur (meestal hou ik non-fictie voor andere momenten) maar het leest heel erg vlot. Het zal wel niet voor niets die prestigieuze prijzen gewonnen hebben. Welk van beide zal ik nu eerst voortlezen (het zijn allebei nogal kanjers)?


Responses

  1. Mooi twee boeken te lezen.
    Soms lees ik wel drie boeken tegelijkertijd.
    Veel leesplezier!

  2. Ah, de Congo, eh. Zo’n recent boek kan je beter meteen lezen, dat andere is al oud genoeg! 😉


Geef een reactie

Categorieën

