Gepost door: pharailde | januari 23, 2011

Knip

Weet je nog, dat ik in november dit schreef? Hoog tijd dus om over een en ander wat meer uitleg te geven.
Over luttele weken ga ik van knippen en plakken doen. Enfin, laten doen. Ik ga een dagske of vijf uit logeren in volpensionhotel UZ Gent, alwaar ze een aantal grondige inwendige verbouwingswerken zullen uitvoeren. Een maagverkleining dus. 10 februari is D-day.
Het had eigenlijk al half december gekund, maar die timing kwam slecht uit. Het was volle examenperiode voor de drie jongsten, de feestdagen kwamen eraan (niet dat we hier dan eigenlijk veel meer eten dan anders, maar zo een herstelperiode tijdens die dagen zag ik ook niet zitten), en deze maand heeft dochter M. examens. Vandaar het uitstel naar 10 februari. Het ging nu ook niet meer op die twee maanden aankomen.

De strijd tegen de kilo’s is, ondanks ettelijke pogingen, hopeloos gebleken, integendeel. Het wordt alleen maar erger.
En ja, het is een ingrijpende beslissing, en ja, er zullen consequenties zijn. Maar ik word er niet jonger op, en ik ben ervan overtuigd dat, als ik niets doe, de gezondheidsrisico’s alleen maar reëler worden.

Nu, die zekerheid, dat wil niet zeggen dat inwendig alles peis en vree is, integendeel. De gedachten malen nogal door mijn hoofd.
Enkele van de zaken die mij bezighouden:
– schrik dat er iets tussenkomt waardoor de operatie niet doorgaat of uitgesteld moet worden
– hoop dat er niets misgaat tijdens de operatie en geen complicaties achteraf (niet echt panische schrik, maar toch wel wat bevreesd, omdat het toch wel om een zware ingreep gaat)
– schrik dat het uiteindelijk toch niet het gewenste resultaat geeft (al ben ik er zelfs nog niet uit wat het gewenste resultaat inhoudt: ik moet mezelf bv. voor ogen houden dat, als ik 30 kg afval – wat toch al niet niets is – ik nog altijd zwaar zal zijn). Anderzijds: als ik mij al een stuk fitter en minder moe zal voelen, zal ik al wreed content mogen zijn.
(- en oh ja, nu begin ik mezelf af te vragen of ik nu eigenlijk niet gekozen heb voor een gemakkelijkheidsoplossing)

Maar soit, we zien wel, dag per dag. Zoals ik zei, het zijn zaken die af en toe door mijn hoofd spoken, het houdt mij niet angstvallig bezig.
Wat niet wil zeggen dat ik toch wel blij zal zijn als 10 februari gewoon achter de rug is.
Ik ben wel van plan om aan de ‘voorvooravond’ nog eens gezellig samen uit eten te gaan. Want wat op dat vlak achteraf nog mogelijk zal zijn, dat weet ik ook nog niet.
En gelukkig liggen er de komende weken nog enkele leuke afspraken in het verschiet. Kan ik mij eerst daarop nog wat concentreren.


Responses

  1. Je kiest niet voor de gemakkelijkheidsoplossing, durf dat niet te denken. Dikke knuffel

  2. Ik denk persoonlijk niet dat dit de gemakkelijkheidsoplossing is als je er al jaren mee worstelt.

    Ik duim in ieder geval mee dat ’t allemaal vlot verloopt en wat het resultaat betreft, denk ik dat dag per dag inderdaad de beste instelling is.

    Succes!

  3. Ik wou ook al iets zeggen over die gemakkelijkheidsoplossing, maar kijk, er zijn er me al 2 voor. Ik wens je een rustige aanloopperiode, een lekker etentje vooraf, een geslaagde operatie, een goed herstel, en een mooi resultaat achteraf. Succes!

  4. Goeie moed! Ik ken een paar mensen bij wie dit inderdaad een schitterend resultaat heeft opgeleverd, en ik ben er gerust in dat dat bij jou ook lukt 🙂

    En je moet dan maar eens koffie komen drinken hier (of iets anders natuurlijk) als je in je herstelperiode bent.

  5. Gemakkelijkheidsoplossing? Ik dacht het niet! Je hebt het lef en de moed om er iets aan te doen! Ik vind dat heel erg ferm. Veel succes, we duimen allemaal voor jou.

  6. Yay, het is zover! Dat gaat 100% meevallen en je gaat je achteraf veel beter voelen. Zeg dat een ervaringsdeskundige het gezegd heeft!

  7. Moedige beslissing, ik duim volop mee dat het het gewenste resultaat zal hebben en alles goed mag verlopen! Maar eerst nog wat de gedachten verzetten natuurlijk!


Geef een reactie

Categorieën

