Gepost door: pharailde | januari 17, 2011

Goed gevuld

Oeps, ik meende dat ik gisteravond nog op ‘publiceren’ geduwd had, maar blijkbaar ben ik dat vergeten.
Voor alle duidelijkheid: het is dus geschreven op zondagavond

Het weekend is weer als een zucht voorbij gevlogen (inderdaad, zoals de meeste weekends).

Gisteravond hadden we hoogst aangenaam bezoek. Wie mij een beetje kent, weet dat bezoek eigenlijk altijd een goede aanleiding is om een en ander te kuisen of op te ruimen. Niet dat het bezoek zich daaraan zou storen, maar doorgaans betreft het zaken die al langer moesten gebeuren, en waarvoor er nu een uitstekende deadline is.
Bovendien was het nu de eerste keer dat Mevrouw Vrolijkheid naar onze bouwwerf kwam, en dan was de kans groot dat ze getrakteerd wordt op “the grand tour”. Dat verhoogt natuurlijk het aantal punten waarvan eens werk gemaakt moet worden, ook door de kinderen, want dan worden ook hun kamers bezichtigd (en achteraf geniet ik er vooral zelf zo van dat die dingen ook weer proper zijn).
Maar hoe dan ook, tegen de klok van zeven waren we klaar om onze gaste te ontvangen en een heel fijne avond te beleven.

Op zondagochtend lekker heel lang uitgeslapen, en na het ontbijt de kerstboom, die nog altijd stond te pronken, opgeruimd. Want pronken is in dezen niet echt het juiste woord, want ook deze boom liet al heel vroeg zijn naalden los. Ik weet niet wat dat is tegenwoordig. Vroeger hadden we daar veel minder last van, maar het is nu twee jaar op rij dat die – ook weer een dure – boom zo vlug en zo overvloedig zijn naalden verliest. Foto’s heb ik nu niet genomen, daarvoor kan je op de post van vorig jaar terecht. Zelfde situatie. Wel goed als brandstof voor de haard.

Ondertussen was er in de loop van de dag de nodige commotie omwille van een wildvreemde poes die vanochtend op het terras zat en al de hele dag duidelijk aangeeft dat ze gerust bij ons wil intrekken. Maar om allerlei redenen zien we dat niet zo goed zitten. Maar daarover vertel ik een andere keer wel meer.

Na de kerstboomopruiming hadden we zin in nog een frisse neus en trokken we onze wandelschoenen aan voor een ommetje in onze ‘achtertuin’, lees de Bourgoyen, hier op een boogscheut vandaan. Er was wel veel volk, maar we genoten van het prachtige weer, de buitenlucht en een schitterende zonsondergang.

Bij thuiskomst werd helaas ook duidelijk dat ons kleinste meisje effectief ziek was. Hoofdpijn en wat keelpijn sluimerden al de hele dag, en toen we thuiskwamen had ze de pc al uitgezet (en dan is ze echt, echt niet in orde) en lag ze te slapen. Ze bleek ook lichte koorts te hebben. Benieuwd wat het morgenvroeg zal geven.

En nu is het alweer hoog tijd om in mijn bed te kruipen. Ik zal het duidelijk nooit leren.

Responses

  1. Het was ontzettend geweldig leuk. Ik had nog uren kunnen blijven maar het was al zo laat… Zeker opnieuw te doen in bouwwerf nr. 2!

    En ik had het dus mis over die poes, toch niet bij jullie…

  2. […] ergens in de late voormiddag. Ik kwam beneden (u weet wel, wat lang geslapen, want de avond ervoor fantastisch bezoek gehad) en trok de gordijnen open. Op het terras kwam een gestreepte kat naar de deur gelopen. Ha, […]


Geef een reactie

Categorieën

