Gepost door: pharailde | december 23, 2010

Beetje in de war

Vanavond heb ik voor het laatst in 2010 (behoudens malheuren natuurlijk) de deur van het werk achter me dichtgetrokken. Jawel.
Waardoor ik de hele dag het gevoel had dat het vrijdag was. Op een donderdag.
Dat gevoel werd nog versterkt door vanavond al te Colruyten i.p.v. morgen, in de hoop dat er toch nog iets minder volk zou zijn dan morgenvoormiddag. Ik moet zeggen, het viel eigenlijk reuze mee (en aan de kassa zelfs maar 1 iemand voor ons). Bovendien hebben we ook nog eens onze vrijdagse maaltijd klaargemaakt: frietjes met ‘rommel’.

En morgen, vrijdag, ben ik thuis, maar moeten er allerlei praktische zaken gebeuren ter voorbereiding van de kerstfestiviteiten (zoals daar zijn: taart en quiche ophalen, haar kleuren, chocomousse maken, beetje opruimen en dingen uitmesten (waar is Herakles als je hem nodig hebt), vlees afhalen, en nog honderden andere dingen) zodat het eerder een zaterdaggevoel geeft. De sfeer van een zaterdag met bezoek ’s avonds. We hebben wel geen bezoek, maar het is kerstavond en dus houden we het wel wat feestelijk met de kinderen, althans met drie van de vier, want dochter M. wordt verwacht bij vriend M. thuis. We gaan fondueen en het samen gezellig maken, al is het morgen zonder cadeaukes, want die hebben we opgeschoven naar volgende week, als iedereen thuis is, en ook vriendin J. er is (en ik vooral wat tijd heb om op cadeautjesjacht te gaan). Jaja, met grotere kinderen moet je je tradities af en toe wat bijsturen.

En zaterdag is dan zondag want feestdag. Enfin, de dag zal vooral in het teken staan van alles klaarmaken voor de namiddag, als de familie komt.

En zondag, wel, dan hoop ik dat het effectief ook zondag is, en we een beetje kunnen uitblazen (en opruimen van de zaterdag ook natuurlijk). Want wie de laatste jaren die regeling bedacht heeft om, als kerstdag op een zaterdag valt, de kerstvakantie pas dan te laten beginnen, amai zunne. Ik vind dat echt niet praktisch. Uw gedachten staan nog volledig in werk- en schoolmodus (want morgen moeten ze naar school om hun rapport op te halen) en kerstmis, dat is dan nog een ver-van-mijn-bed-show. Tot het er plots is en je op korte tijd van alles moet beginnen te regelen en afspreken.

Aangezien er drukke dagen voor de boeg zijn, zal ik maar mijn bed eens opzoeken. En me voorbereiden op een koude nacht. Want ik hoor momenteel de wind nogal gieren. Noordenwind. Onze slaapkamer ligt op het noorden. En is ABSOLUUT niet winddicht. Dat wordt dus bibberen. Brrr. Maar normaal gezien ben ik wel moe genoeg om als een blok in slaap te vallen, en dan heb ik er geen last meer van. Laat ons alvast hopen.

Responses

  1. Ik slaap graag op het Noorden zelfs met het raam wagenwijd open.
    Frisse lucht en frisse neus maken dat ik extra goed slaap.
    Een dubbel dekbed zorgt voor de nodige warmte.
    Maar ook mijn dromen helpen hier aan mee.
    Fijne feestdagen!
    Warme groet uit Amsterdam-ZuidOost

  2. ik was net van plan om er iets over te schrijven en nu lees ik dit hier. Ik zal naar je verwijzen. 😉
    Fijne kerstdagen ginder!

  3. […] Kerst gevierd, en op tweede kerstdag bij mijn zus ‘overschotjes’ gaan eten (het was de eerste […]


Geef een reactie

Categorieën

