Gepost door: pharailde | december 19, 2010

Ik speelde even Santa

Ik heb me pas op de allerlaatste knip (eigenlijk al te laat) ingeschreven (zo ben ik nu eenmaal, iemand van het allerlaatste moment – zou het feit dat ik drie weken te laat geboren ben, daar iets voor tussen zitten?) en dan was het afwachten voor wie ik Santa moest spelen. Toen ik de desbetreffende wishlist in handen kreeg, kon het denken en speuren beginnen (neen, handwerk en zelf iets maken, zit er voor mij niet in, ik doe dat gewoon niet graag – als het gebeurt dat ik ergens wat tijd over heb, kruip ik liever met een boek in de zetel dan dat ik naald en draad zou uithalen), om vervolgens nog een van mijn eigenschappen te ontdekken. Ik moest in die periode een aantal verjaardags- en sintcadeaus kopen, en wat doet een normaal mens dan? En en ander bundelen en één keer gaan winkelen. Maar neen, niet zo hier. Verschillende gelegenheden of verschillende personen, dat zijn dan verschillende winkelbeurten, zeker als ik nog inspiratie moet opdoen over het geschikte cadeau.

Maar soit, dit terzijde. Ik vond het cadeautje (weliswaar pas de laatste week), maar toen moest het moeilijkste nog komen: het verstuurd krijgen. Daarvoor moest ik bovendien wederhelft E. inschakelen omdat hij tijdens de kantooruren naar de post kon, maar die had het bijzonder druk deze week.
Toen bedacht ik me dat mijn Santa eigenlijk niet zo ver van mijn werk woonde, mailde ik haar of ik het niet kon komen afgeven, was zij zeer gelukkig met dit voorstel want zo had zij haar Santa al vóór ze twee weken op reis vertrok en moest ze niet in spanning zitten, en kon ik vrijdagavond al mijn Santa persoonlijk afgeven en kennismaken met een heel lieve jongedame, om dan later op de avond nog een totaal onverwachte sms te krijgen dat ze opgetogen was met haar Santa.

Soms zijn de wegen van het internet toch wonderbaarlijk. En dat allemaal dankzij haar initiatief.
Wie zei daar ook weer dat al dat computeren alleen maar tot asociaal gedrag en eenzaamheid leidt?

(Nog een heel kleine bedenking: is dat nu een gedacht van mij, of is het inderdaad vooral de vrouwelijke helft van de bevolking die daaraan meedoet?)


Geef een reactie

Categorieën

