Gepost door: pharailde | december 12, 2010

Waar zijn we mee bezig?

Een mens gaat gewoon naar de apotheker voor het en het ander en meteen koopt hij nog een dosis antivlooienproduct voor de katten (theoretisch moet dat maandelijks, maar ik durf dat nogal eens te vergeten, shame on me).
Een mens rekent af en dan hoor je de apotheker plots naar een voorschrift voor dat middel vragen.
Que? Heb ik dat echt goed gehoord?
Jawel dus. Een collega van haar had daarvoor een fikse boete gekregen.
Ik moest gelukkig toch naar de dierenarts om dieetvoeding (Nabucco staat op dieet, en de andere katten dus ook, waardoor voor dat eten een regelmatig bezoek aan de dierenarts noodzakelijk is) en dus kon ik er meteen naar vragen. Blijkt dat dat tegenwoordig dus inderdaad noodzakelijk is, en dat de controles veel strenger geworden zijn.

Denken ze daar in Brussel nu echt dat we niets anders te doen hebben dan al dat achternageloop voor zoiets gewoons als zorgen dat je beesten geen vlooien en andere parasieten krijgen.

Nog zoiets.
Zoon S.W. heeft al sinds jaar en dag last van zijn knieën. ’t Is te zeggen: tien jaar geleden had hij een groeistoornis in beide knieën (osteochondritis dissicans, om eens geleerd te doen) die hem veroordeelde tot twee jaar rust, en vooral niets van sport te doen (je moet dat eens duidelijk maken aan een kind van 9 dat van nature geen 2 seconden stil kan zitten: tijdens de speeltijd rustig op de bank blijven zitten en niet lopen of springen of voetballen of zo – idem tijdens de turnles, maar dit terzijde). Het euvel was gelukkig na 2 effectief jaar verholpen.
Tot hij vorig jaar weer last begon te krijgen. De huisarts vond niet direct wat er scheelde, er werden zalf en medicijnen voorgeschreven, samen met een briefje dat hij niet mocht deelnemen aan de lessen LO, er was beterschap, na verloop van tijd niet meer, en nu zijn we weer vertrokken voor een rondje UZ en de nodige onderzoeken.
Zoals een MR-scan van beide knieën. En dus wordt een afspraak gemaakt. Eén afspraak? Ah neen madam, beide knieën, dat kan niet op dezelfde dag. Dat moet in twee keer.
Que?
Ik krijg een verwarde uitleg over betaling en niet volle pot en iets over mutualiteit die dan niet volledig terugbetaalt en zo. Ik heb geen zin meer om mijn tijd te besteden om meer uitleg te vragen, als het eindresultaat sowieso is dat ik twee keer moet gaan. Ah ja, en dan nog een derde keer bij de dokter. Want toen ik de afspraken vastlegde, bleek het niet te lukken om dat op dezelfde dag van de 2de scan te krijgen. Ah neen, want die week is mijnheer doktoor met vakantie (na ja, ik ook, dus het is hem vergeven, en gelukkig neemt hij geen 2 weken vakantie, zoals ik).

Responses

  1. Zwijg me ervan: alles wordt altijd maar ingewikkelder en moeilijker. Soms kan ik zo verlangen naar iets simpels, je kan het je niet voorstellen. Of wel, waarschijnlijk 🙂

  2. en dan gaan ze verbaasd zijn dat er een vlooienplaag is, alsof iemand elke maand daarvoor naar de dierenarts gaat. Ik denk dat onze katten nog nooit behandeld zijn zelfs

  3. Onze dierenarts geeft dat mee en anders koop ik in de apotheek een grootverpakking. Nog nooit naar een voorschrift gevraagd. Ik wist zelfs niet dat dat bestond voor dieren. Waar gaat de wereld naartoe?

  4. […] consultatie bij de orthopedist met zoon S.W. voor zijn knieprobleem. Uit de onderzoeken bleek dat hij perfecte knieën heeft. Vanwaar de pijn komt, is dus een raadsel. […]


Geef een reactie

Categorieën

