Gepost door: pharailde | december 1, 2010

Vrije tijd?

Naar het schijnt heb ik hier nog ergens een blog ook. Maar het lukt niet altijd om dingen te schrijven, want ja, er zijn maar 24 uren in een dag en naast de gewone dingen (als daar zijn werken, eten, slapen, voederen, opvoeden, wassen, plassen, opruimen – tot in den treure, …) heb ik mij nog in verschillende dingen geëngageerd en die slorpen toch ook behoorlijk wat uurtjes op.
Indien ik dus meer tijd zou hebben, zou ik hier bv. kunnen schrijven dat

  • We zaterdagavond naar de Antwerpse Kempen gereden zijn voor een feestje bij de jarige Zapnimf (waarbij ik toch nog even wil laten weten dat enige blogactiviteit aldaar toch wel geapprecieerd zou worden) alwaar het supergezellig en koud was. Gelukkig waren we er inderdaad op voorzien, want wie geeft er nu een feestje in open lucht als het -4°C vriest. Maar niet getreurd, het gaf onmiddellijk een leuke sfeer, er werd heel wat hout gestookt in de korven (de geur van de rook zit nog in mijn jas), er was barbecue, er was glühwein, er was fijn gezelschap en er was een prachtige sterrenhemel (die we thuis eigenlijk bijna niet meer te zien krijgen door de lichtvervuiling).
  • We zondagochtend paraat moesten zijn in het Gentse stadsarchief om te luisteren naar een interview met de burgemeester in het kader van de viering van 10 jaar Vriendenkring van het Stadsarchief (jawel, een van die dingen waarvoor ik me geëngageerd heb). Ik moet toegeven dat het toch een plezier is om naar hem te luisteren. Nadien was ik nog enkele uurtjes van dienst op de opendeurdag van het archief. Ik moet toegeven dat ik er altijd een beetje tegen opzie om daarnaartoe te gaan, maar eens ik er ben, blijkt het altijd leuk te zijn en fijn om sommige mensen te spreken.
  • We zondagavond weer bezoek uit Noorwegen hadden. Ze blijft tot volgende week donderdag, ze kwam gewoon op bezoek en wat de toekomst brengt, zullen we wel zien (maar ik hoor voorzichtige echo’s dat ze in de kerstvakantie terug zou komen, ze is in elk geval welkom).
  • Ik maandag toch wel een dagje vrij genomen heb, en gedeeltelijk besteed aan de aankoop van sinterklaascadeaus. Ze zijn dan wel al groot, maar ze blijven wel gehecht aan sommige tradities. Alleen werken ze niet zo echt goed mee want ik krijg weinig concrete tips over hun verlanglijstjes (eigenlijk dus een ongelooflijk luxeprobleem, wat vooral wil zeggen dat ze al ongeveer alles hebben). Morgennamiddag (donderdag dus) de tweede ronde.
  • Dat ik die allereerste sneeuw die deze week viel op zich niet zo erg vond, maar wel het feit dat ik het gevoel had dat de vorige sneeuw nog maar amper gesmolten was. Het lijkt alsof de zomer ergens opgeslokt is en er nooit is geweest.
  • Ik mijn jongste dochter niet zo goed versta: het vriest toch niet onaardig, maar een jas aandoen, dat is toch niet cool. In deze omstandigheden is dat dus letterlijk te noemen, blijkbaar.
  • Het vanavond blijkbaar plots was beginnen te sneeuwen (en ik had het verdorie niet eens gemerkt, en ik kijk daar zo graag naar, naar die vallende vlokken) en ik heb er uitgebreid mogen van genieten. Heb er twee uur over gedaan om thuis te geraken. Eerst een busrit van een goeie 40 minuten (normaal gezien een minuut of vier, vijf), vervolgens een eind staan wachten op de bus naar huis maar toen bleek dat daar het laatste uur geen enkele bus gepasseerd was (enkel de streekbussen, maar geen 3, 38-39, 17-18), dan maar een goed kwartiertje gestapt (van de Zuid naar de Poel – voor de Gentenaars), wat niet zo evident was aangezien ik eigenlijk de verkeerde schoenen aanhad volgens de weersomstandigheden – op hakken en met een gladde zool in de sneeuw is niet zo evident, maar gelukkig is verse sneeuw nog niet zo glad, inmiddels dom geweest door het thuisfront te bellen voor een taxirit, maar ook langs die kant van de stad bleek het verkeer muurvast te zitten en was je al blij als het stapvoets ging, dan had je toch het gevoel dat er beweging in zat.
  • We morgenavond toch gaan proberen om naar Museumnacht te gaan, maar wederhelft E. heeft eerst nog een afspraak. Vorig jaar voelden we ons uiteindelijk te ziek om te gaan.
  • Dochter M. sinds maandag aan een maand stage begonnen is en dat ze dat blijkbaar met veel enthousiasme doet (over die rugpijn en dat flauwvallen zullen we in alle talen zwijgen – gewoon kinderziekten).
  • Ik het hier weer veel te lang gemaakt heb, en nu vooral dringend naar mijn bed moet. Dat slaaptekort, daar moeten we toch eens iets aan doen. Ooit. Als ik wat meer tijd heb.

  • Responses

    1. die kinderen en zonder de juiste kleren willen lopen: ik vrees dat mijn laatste jaar waarin ik nog iets te zeggen heb aan de oudste is ingegaan. Ze heeft nog haar winterjas aan (die van vorig jaar zelfs). De jongste zal vermoedelijk nooit zonder jas willen lopen want die doet haar dikke ‘frak’ bij voorkeur al aan half september. Om maar over haar sjaal, muts en handschoenen te zwijgen. 🙂


    Geef een reactie

    Categorieën

