Gepost door: pharailde | oktober 17, 2010

Stralend

Het geeft een heel fijn gevoel om op een zaterdag- of zondagochtend wakker te worden met stralende zonneschijn (tijdens de week ook vanzelfsprekend, maar in deze tijd van het jaar is er zelfs nog geen licht wanneer ik opsta, laat staan zon).

En ja, ik weer, maar soms is diezelfde stralende zonneschijn behoorlijk irritant. Want dat betekent uren rondlopen met half dichtgeknepen ogen tegen de zon die royaal naar binnen schijnt. Niet alleen door de ramen maar ook door een lichtstraat, en een uitbundige weerkaatsing op de tegelvloer.
De zon zit laag – en dit gedurende de komende maanden – en de achterzijde van ons huis is pal op het zuiden georiënteerd. En welke ruimten zitten aan de achterzijde? Juist: de eetkamer, de keuken, de badkamer, de traphal (en dan nog twee slaapkamers van de kinderen maar daar kom ik zelden). Die ruimten waar ik meestal aan de slag bent tijdens de huishoudelijke taken en bezigheden: opruimen, wassen, eten, opruimen, stofzuigen, wassen, opruimen, wassen, planten water geven, opruimen, wassen, enz. En aangezien ik fulltime werk, zijn die huishoudelijke taken doorgaans gereserveerd voor het weekend. Er gewoon op uit trekken is dus niet zo evident, ook omdat het weekend ook klustijd is.
Misschien moet ik eens leren om mijn huishouden te doen met een zonnebril op.


Geef een reactie

Categorieën

