Gepost door: pharailde | september 30, 2010

Leeg

Ons weekendje Amsterdam was zeer leuk en deugddoend, maar helaas toch overschaduwd door slecht nieuws.
Kort voor we vertrokken, deelde zoon S.W. ons mee dat hij het dat weekend zou uitmaken met vriendin J. (die vorige zondag sowieso voor een tweetal weken naar huis trok, maar daar nu zal blijven). Over het hoe en het waarom wil ik hier niets zeggen (voor zover ik überhaupt al iets weet), maar een donderslag bij heldere hemel was het wel, dat kan ik je verzekeren.
Toen we vrijdagochtend vertrokken deed het meer dan vies om afscheid van haar te nemen en te doen of er niets aan de hand was (wij wisten het al, maar zij nog niet, dus normaal doen, was de boodschap), terwijl ik in Amsterdam steeds moest denken aan hoe beroerd zij zich ging voelen.

Aangezien ze uiteindelijk nog niet zo heel lang bij ons woonde, en we hen ook amper zagen (enkel voor de maaltijden en tussendoor eens in het passeren), verbaasde het mij enorm dat het hier al zo leeg leek en dat we haar blijken te missen. Er zijn ook al zoveel kleine dingetjes die aan haar doen denken (iets wat ze lekker vindt, een kledingstuk, in de rij aan het museum plots Scandinavisch (ja, het verschil tussen pakweg Noors en Zweeds hoor ik echt niet) horen praten, enz.). De voorbije jaren was ook Noorwegen een deeltje van ons leven geworden (ik zou bv. kunnen de websites van een aantal Noord-Europese luchthavens uit mijn favorieten zwieren), en ja, ik weet dat dat niet hoeft te verdwijnen, maar het is toch anders.

En ja, ik weet ook dat dat allemaal maar klein bier is, en dat dat allemaal overgaat. Maar eigenlijk. De kinderen zoeken hun weg en leiden hun leven, en dat is maar goed ook en zo hoort het te zijn, maar je staat er toch niet altijd bij stil welke consequenties en emoties daar voor de ouders op die zijlijn komen bij kijken.

Responses

  1. Knuffel, ik kan begrijpen dat het een onaangenaam gevoel is

  2. Ja, zeg, dat is niet plezant, zo’n nieuws. En dan nog net voor een leuk weekendje. Maar ja, life happens.


Geef een reactie

Categorieën

