Gepost door: pharailde | juli 26, 2010

Speelgoed

Het blijft me verbazen hoe vreselijk de natuur soms in elkaar zit.

Vanavond werd mijn aandacht getrokken door Raspoetin die op het terras met iets aan het spelen was. Bleek het een piepklein muisje te zijn. Het beestje had geen schijn van kans, maar het blijft me verwonderen hoe lang dat kat-en-muis-spel – letterlijk te nemen dus – kan duren: zeker meer dan een half uur vooraleer de muis de geest gaf.

Anderzijds, hoe wreed het schouwspel ook, ik weiger tussen te komen: ten eerste is het gewoon de natuur van de kat en daarmee heb ik mij niet te moeien (wie weet welke gevolgen dat heeft), en ten tweede bewijst het dat er muizen in de tuin zitten, en ben ik dus blij dat de poes ze vangt (een muizeninvasie binnen in huis, dat zie ik absoluut niet zitten, we hadden daarmee vroeger ervaring genoeg – hoe schattig ik die beestjes ook vind).

Geef een reactie

Categorieën

