Gepost door: pharailde | juli 15, 2010

Vakantie!?

Vanavond heb ik de deur van het werk achter me dichtgetrokken, om ze pas maandag over drie weken opnieuw te openen. En om de overgang niet te bruusk te maken, heb ik er nog wat weken met lange weekends achteraan geplakt.
Vanavond was eigenlijk de zaligste avond: de hele vakantieperiode ligt nog volledig voor je. Er is nog niet aan geknibbeld.
Veel plannen zijn er niet. We gaan dit jaar niet op reis (doet er mij aan denken dat ik hier nog wat foto’s van Stavanger kwijt wil), en beperken ons tot daguitstappen. Zo willen we nog eens naar de zoo om toch eens die kleine olifantenhype te gaan bewonderen (jawel, we zijn nog steeds dol op olifanten). En voor de rest zien we wel.
De voorbije week was wel nog werkweek, maar stond toch al wat in vakantiemodus: maandagavond een supergezellige avond bij vrienden F. en L. die hun leven omgegooid hebben en we daardoor een hele tijd niet gezien hebben, dinsdagavond op kraamvisite bij Lili, en gisteravond vergadering bij San voor de voorbereiding van puppetbuskers en MiramirO. Ook elke avond veel te laat in bed.
Maar voorlopig is er nog geen sprake van ontspannen achterover leunen en uit te rusten. Integendeel. Want overmorgen beginnen de Gentse Feesten, en daar zie ik eigenlijk wel wat tegen op. Het is hier dan altijd een kwestie van plannen en regelen en rekening houden wie wanneer waar moet zijn. Ah ja, dat heb je als er vier leden van het gezin intensief meewerken (één op het podium in Anna. De musical, twee achter de knoppen van geluid en licht voor het International Puppetbuskersfestival en ik achter mijn pc om over vanalles te schrijven voor Gentblogt, grotendeels ook over puppetbuskers). Morgen is het echter broodnodig om eerst en vooral het huis wat aan kant te krijgen, en boodschappen te doen.

Mezelf kennende verandert dat tegenop zien wel eens de Feesten goed en wel op gang zijn, en we wat gewoon zijn aan het andere ritme. Vanaf zondag of maandag of zo.
En aan alle Gentenaars (en ook niet-Gentenaars die naar onze feesten komen afgezakt) wens ik een Vrieë goeie Gensche Fieste!


Geef een reactie

Categorieën

