Gepost door: pharailde | juli 9, 2010

Prijs van een ijsje

Ik vind dat ze bij De Lijn een behoorlijk gevoel voor humor hebben. Op trams en bussen maken ze nu reclame voor het openbaar vervoer met een slogan in de trant van: besteed het geld dat je uitspaart voor je parkeerticket aan een ijsje (of zoiets).
Alsof reizen met tram of bus gratis is.
Ik verkeerde nog in de mening dat een ticket op de bus (dus niet in voorverkoop of via een rittenkaart) € 1,6 kostte, wat ook meer dan genoeg is, maar deze week ontdekte ik dat dit inmiddels al € 2 bedraagt. Voor een enkele rit. Als je dus langer dan een uur onderweg bent, kost je dat heen en terug € 4, en als je als koppel op het onverwachts de bus moet nemen (en dus niet in de mogelijkheid bent om een ticket in voorverkoop of een kaart te kopen), zit je al aan € 8.

Het spijt me, maar voor dat bedrag kan je je auto een ganse dag parkeren en er elk nog een ijsje van kopen ook.

Responses

  1. DL smsen naar 4884 – werkt vlot, is goedkoper en je hoeft niet aanschuiven, automaat zoeken,….Ik weet wel niet of dat ook buiten Gent is.


Geef een reactie

Categorieën

