Gepost door: pharailde | juni 27, 2010

Tja, nog eens over poezen

Dat poezen kattenkwaad uithalen en hun streken hebben, tja, dat is niet altijd praktisch maar dat is ook waarom we ze graag zien nietwaar. En wat kan je anders verwachten van beestjes van een goed jaar oud.
Een vervelender probleem is dat Nabucco al een heel geruime tijd ’s nachts in huis plast. Dat is niet leuk en niet praktisch (temeer dat onze eetkamervloer daar niet echt tegen kan: die urine vreet in de stenen en laat plekken achter). Ten langen leste toch maar eens naar de dierenarts gebeld, urinestaal binnengebracht, diagnose: blaasontsteking, antibiotica en ontstekingsremmers voorgeschreven, na enkele weken opnieuw urineonderzoek, diagnose: te veel kristallen in de urine, wat kan leiden tot stenen, remedie: levenslang dieetvoeding.
Om te beginnen speciaal voedsel dat die kristallen doet verdwijnen, en vervolgens iets anders waardoor er geen nieuwe kristallen gevormd worden.
En hoe doen we dat met de andere poezen? Ah ja, die moeten dan allemaal op dieet. We kregen een zak korrels mee en een karton blikvoer: tesamen € 102. Slik. De vervolgvoeding zou wel goedkoper zijn, maar toch.
Nu zorgen we ervoor dat ze elk apart eten krijgen, en dat het eten wordt weggezet, en tot nu lijkt dat toch te lukken, ondanks het gedoe dat er toch bij hoort. Hopelijk blijft het zo. We zullen zien over enkele weken, na een volgend urineonderzoek. En vooral hopen dat daarmee ook dat in huis plassen voorbij zal zijn.

Ik schreef gisteren nog dat ze een textiel-fetisjist is. Vanochtend, rond een uur of zes, werd ik wakker en moest plassen. Het was al licht en op de overloop zag ik iets liggen. Wat had Nabucco nu weer gevonden? Het ding was rozig, met bolletjes, en ik kon het niet echt thuisbrengen (herkende het toch niet als ondergoed van een van de meisjes). Met mijn slaperige kop raapte ik het op: het bleek kletsnat te zijn (gelukkig van water en niet van kattenpis, wat helaas gebruikelijk is) en het leek iets zwempakachtig. Tja, dochter M was gisteren naar de Blaarmeersen geweest, maar meestal hangt ze haar zwemgerief op, en waar had de kat het dan vandaan gehaald? Bovendien had ze geen badpak dat daarop ook maar in de verste verte leek. Ik keek nog eens goed en het mysterie werd almaar groter: de mickey mouse herkende ik helemaal niet, en de maat was voor een meisje van een jaar of vier! Hoe kwam dat in godsnaam op onze overloop terecht?
Tot mijn grote verbazing werkten mijn hersenen op dat uur reeds razendsnel: het raam op de badkamer stond open (kwestie voor wat afkoeling te zorgen) en langs daar kan Nabucco op stap bij de buren (beneden vertikt ze het om de omgeving verder dan het terras te verkennen), die twee meisjes van ca vijf en zeven jaar hebben. Enkele uren later heb ik het badpakje dan maar teruggebracht en daar voor grote opluchting gezorgd, want het was nieuw van gisteren.

Ik hoop dat er na zes jaar dan toch eens werk gemaakt wordt om ergens horren te bestellen. Dan kunnen de muggen buiten en de poezen binnen blijven, en kan er toch voor afkoeling gezorgd worden.

Responses

  1. Lastig, dat plassen in huis… De hond van mijn ouders die plast wel niet in huis, maar sinds een zware prostaatoperatie is hij een beetje lek. Niet proper. Maar ja, wat doe je eraan, je ziet zo’n beest graag… Ik hoop in elk geval dat jullie met de juiste voeding alles onder controle krijgen!

  2. Geweldig verhaal van dat badpak!

  3. Onze jongste hond gaat bij de buren het PMD sorteren. Wat haar aanstaat begraaft ze dan bijons in de tuin. Moet er niet aan denken tijdens het tuinieren ineens een onderbroek van buurman op te graven…

  4. […] te stellen dat Nabucco erop had geplast. Grrrr. Die kat blijft tot mijn grote frustratie kampen met plasproblemen, maar dat is eens voor een andere […]


Geef een reactie

Categorieën

