Gepost door: pharailde | juni 27, 2010

Moderniteiten

De technologische vooruitgang is toch een gemak.

Ik ben wel nogal een angsthaas op dat vlak (heb vooral schrik dat ik halverwege een bewerking niet weet wat ik moet antwoorden of aanvinken en dat de dingen daardoor in de soep lopen), maar af en toe probeer ik toch dingen langs het wereldwijde web te regelen.
Zo ook onlangs: in augustus ga ik met mijn jongste dochter een dagje naar Londen, en ik had het idee om een en ander online te boeken. Een tijdje zitten spelen met data en uren (nog eens inlichtingen genomen in het station zelf maar daar niet wijzer door geworden) en dan toch beslist om de hele procedure online te doorlopen. Tot ik bij het luik betaling kwam: toen bleek dat je alleen maar met een kredietkaart kan betalen.
Kijk, dat je alleen met kredietkaarten kan betalen, tot daar aan toe (ook al zou het superhandig zijn indien dat ook via pc-banking kon, ik heb dat nu), maar dat ze dat aub eens melden op het openingsscherm. Dat zou toch heel veel tijd en moeite sparen. Als je info zoekt over de betalingswijze, dan moet je eerst doen alsof je iets wil kopen en die hele procedure doorlopen tot je bij het betalingsscherm komt.
En zo kon ik toch nog naar het station, wat ook grappig was: ik had alle gegevens (datum, uren, zitplaatsen) geprint en aan de loketbediende afgegeven. En die begon diezelfde info gewoon te vragen. Of ik zei dat alles op dat blad stond of niet, dat maakte geen verschil uit. Maar soit, we hebben onze tickets, dat is wat uiteindelijk telt.

En vanavond, iets geheel anders. Ik moest dringend mijn herlaadkaart van mijn gsm bijtanken, en de kinderen hadden mij al gezegd dat dit volledig online kon. Al dat gemakkelijk was. Ze toonden mij de juiste site en de procedure, en alles ging ok, tot ik de betaling moest bevestigen. Toen kreeg ik keer op keer de melding van een technisch probleem. Kijk, als je de eerste keer dat je iets probeert, zoiets krijgt, dat is genoeg om een mens bijzonder onzeker te maken.

De technologische vooruitgang is toch een gemak. Als het werkt.

Responses

  1. Technologie. Super gemakkelijk, als het werkt. Parkeerautomaten, broodautomaten. Ik lig altijd mee in de clinch.


Geef een reactie

Categorieën

